Marsvinshus??

Nera

Trådstartare
Nu börjar huset jag har till marsvinen bli väl slitet, detta är en omgjord vinlåda, (ni vet sån presentlåda med en vinare och lite sågspån) man kan få om man har tur. Inga problem tänkte jag, jag går helt enkelt och köper mej en egen present och av lådan blir det en present till gullegrisarna. Men nu vekar dessa jäkla lådor inte finnas på systemet längre... PROBLEM! Vad ska jag nu göra marsvinshus av? Snickra själv är uteslutet, jag och en kompis gjorde ett en gång och jaaa et tog massor av tid och blev inte sådär bra som vi hade en bild av innan vi började... :confused:
Skokartong i all ära, men den är ju borta på ett dygn, vad är det i kartong som är så gott? Köpa ett hus skulle man ju kunna göra men dels tycker jag att de brukar vara lite små så de ska få plats båda två och sen är de ju inte jättebilliga...

Sååå är det någon där ute som har ett bra tips på vad jag kan använda mej av?!

Sv: Marsvinshus??

Om du har en byrå eller ett sängsbord som du ändå ska kasta så kan du ta en låda från den och såga mitt itu. Då får du två stycken hus på en gång :) Då blir det ju ingen "dörr" utan tre väggar och en helt öppen sida. Men det funkar för mina grisar.

Förstod du min förklaring? :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka