Marsvinsägare igen!

gadriel

Trådstartare
Nu är jag äntligen marsvinsägare igen! Ve3t inte om ngn minns men jag skänkte ju bort mina två marsvin till Hrima här på buke när jag var tvungen att flytta till lägenhet men nu när jag bor på landet har jag plats för marsvin igen.

Det började med att en pojke på 11 år tröttnade på sitt marsvin som jag passade i somras och jag tänkte att jag får ta hand om honom så han slapp vara själv och sitta i en ltien bur.

Så han kom hit i tisdags och i torsdags hittade jag 3 hankompisar till honom och en flicka som fick vara med en av grababrna i väntaan på en flickkompis (hon är lagom gammal för att vara med en pojke). Hittade en liten hona till henne igår så ni är hanar för sig och honor för sig så får vi se om det blir några ungar ( hade varit väldigt roligt).

Här är bilderna på dom :
www.fiart.se/marsvin.htm

/- lycklig marsvinsägare

Sv: Marsvinsägare igen!

så fint de bor :) Nyfiken på hur gör du när du städar där?

MagicMadonna skrev:
Men jösses så fint de har det! :love: Är det isolerat och så för dem?

Ladugården är väl isolerad med dubbla fönster och så är den ganska liten så det blir aldrig under nollan, sen är det både torrt och dragfritt så de mår väldigt bra trots att det är lite kallare än inomhus.

ScissorHands skrev:
så fint de bor :) Nyfiken på hur gör du när du städar där?

Tänkte göra som jag gör hos hönsen, brukar ta ut med grepen där det är mest och sen kan man ju strö ut nytt sågspån där det bara är lite småpluttrigt så tar man ut allt i sommar och högtryckstvätta och rengör med descinfektionsmedel. Ska försöka att måla hos både marsvin och höns i sommar så det blir lättare att hålla rent, sen ska det hjälpa att kalka i botten också tror jag.

Kyla är ju ingen fara så länge det inte drar! De verkar ha det himla mysigt. Nu känns min stora bur och köksgolvet som en väldigt pluttig lekplats! ;)

MagicMadonna skrev:
Kyla är ju ingen fara så länge det inte drar! De verkar ha det himla mysigt. Nu känns min stora bur och köksgolvet som en väldigt pluttig lekplats! ;)

Precis..torr kyla och tjockt lager spån så det inte är kallt om fötterna.

;) Det är ju det...inomhus finns liksom inte plats för stora lekplatser ..tyvärr för det är mysigt att ha dem inne men å andra sidan sitter jag gärna i alla mina kläder ute i ladugården en lång stund flera gånger om dagen och bara tittar på dom när dom tjattrar och springer runt. De använder verkligen hela ytan och vara på så man hade nog kunnat ha dubbelt så stort utan att ngn del stått orörd.

Funderar på att fixa ngn gammal soffa eller fåtölj att sätta i ett hörn så man kan sitta lite bekvämare när man kelar och borstar dem. Är lite kallt att sitta långa stunder direkt på cementgolvet :crazy:

Ja, jag kan tänka mig att det blir kallt i längden! Vad roligt det måste vara att ha en liten flock så där. Jag har ju bara två stycken, men de håller igång ganska bra de också! Jag har försökt låta dem springa i vardagsrummet också, men det vill de inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?