Marsvinen är här!

MiiaLi

Trådstartare
Nu ikväll har jag hämtat hem de två små killarna. Jag har mest bara tittat till de lite då och då. De var så skakade efter bilfärden, så de satt mest stilla. Men jag får se imorgon, om de har börjat undersöka buren och lugnat sig lite:) Kaninen verkade iaf glad över att ha fått nya grannar. Först var hon jättenyfiken på vad jag höll på med. Sen började hon springa runt, runt och hoppa upp i luften, vända 180 grader och landa igen.

Alla marsvins-människor, ni får gärna komma med tips på namn till de två grisarna. Eller skriv en rad om era marsvin, några tips till mig(mina första marsvin), visa gärna bilder på era sötnosar =)

Testar om jag lyckas få upp några bilder..
Detta är bilder som uppfödaren har tagit. Jag har ej hunnit ta egna bilder själv. Det tänkte jag att jag skulle göra när de börjar känna sig mer trygga.

Detta är då lillkillen, han är född 28/4. Så han är ca 3½månad.
34869_410912968550_578868550_4582885_5485931_n.jpg

..och den större killen, han är född 28/3, så han är då ca 4½månad.
34869_410912963550_578868550_4582884_4745768_n.jpg

Sv: Marsvinen är här!

Oh vad söta :).
Kul med grisar, det är verkligen härliga djur! :D

Här är mina grisar :)

Peach, en teddy på 2 år.
peach_96532696.jpg

Daisy, en sheltie på 4 år.
daisy_96812123.jpg

peachochdaisy_94814015.jpg

Sv: Marsvinen är här!

Nu har jag varit marsvinsägare i ca 14h. Killarna är fortfarande rädda, vilket är förståeligt. Att lämna sina kompisar och sitta i en transportbur och åka i en bullrande bil i 1,5h, det är nog inte så avslappnande.

Jag ligger på min säng med min bärbara dator och har hämtat upp grisarna i transportburen. Jag har rensat sängen från allt förutom en kudde till mig och en handduk ifall de kissar. Så har jag tagit bort dörren på buren och ställt den längst ner på sängen.
Till en början var de helt tysta. Men jag hör mer och mer hur de knallar runt där inne, bökar runt i handduken, som ligger som botten i buren och pratar med varandra då och då.
Jag undrar när de vågar sig ut? Den yngre killen verkar ändå modigare :)

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
792
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 195
Senast: Anna-Bella
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 958
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar