Nu ikväll har jag hämtat hem de två små killarna. Jag har mest bara tittat till de lite då och då. De var så skakade efter bilfärden, så de satt mest stilla. Men jag får se imorgon, om de har börjat undersöka buren och lugnat sig lite Kaninen verkade iaf glad över att ha fått nya grannar. Först var hon jättenyfiken på vad jag höll på med. Sen började hon springa runt, runt och hoppa upp i luften, vända 180 grader och landa igen.
Alla marsvins-människor, ni får gärna komma med tips på namn till de två grisarna. Eller skriv en rad om era marsvin, några tips till mig(mina första marsvin), visa gärna bilder på era sötnosar =)
Testar om jag lyckas få upp några bilder..
Detta är bilder som uppfödaren har tagit. Jag har ej hunnit ta egna bilder själv. Det tänkte jag att jag skulle göra när de börjar känna sig mer trygga.
Detta är då lillkillen, han är född 28/4. Så han är ca 3½månad.
..och den större killen, han är född 28/3, så han är då ca 4½månad.
Alla marsvins-människor, ni får gärna komma med tips på namn till de två grisarna. Eller skriv en rad om era marsvin, några tips till mig(mina första marsvin), visa gärna bilder på era sötnosar =)
Testar om jag lyckas få upp några bilder..
Detta är bilder som uppfödaren har tagit. Jag har ej hunnit ta egna bilder själv. Det tänkte jag att jag skulle göra när de börjar känna sig mer trygga.
Detta är då lillkillen, han är född 28/4. Så han är ca 3½månad.
..och den större killen, han är född 28/3, så han är då ca 4½månad.