Marsvin uppe eller nere?

P

Phiiaa

Ska hämta min lille Ettan imorgon :love: och idag när jag började fundera på var jag skulle ha buren,så kom jag på att jag inte hade en aning om jag ska ställa honom på golvet? (är de höjdrädda :confused: ) eller på en byrå jag har?(ifall vi får hundbesök?)

Ställ honom på golvet och ställ upp honom på byron om du får hundbesök och ser att han blir stressad.

Lycka till!

jag har min bur på en akvariekartong, så får marsvinen lite utsikt. ja hade nog haft den uppe på byron...

uppe,,,
för att skydda dom mot vinddrag & kyla !!
samma som med kaniner :banana:

Lycka till med ditt lilla marsvin
:rofl:

Mm, de e sant, marsvin e extremt känsliga mot drag! hade ett marsvin som dog av lunginflammation efter drag... så ställ den uppe!

Jag har haft marsvin på golvnivå i över 2 år nu och ingen är sjuk pga drag för där finns inget drag på den nivån :cool:
Dom tätar vi för jag vill då rakt inte frysa om mina fötter :p

Högt upp för att få utsikt men nere på golvet för att bara kunna öppna burdörren så marsvine kan hoppa in och ut i buren som den vill :)
Det finns för och nackdelar med båda variantern tycker jag.
Mina marsvin (främst pojkarna) tycker om utsikt så dom kan se vad jag gör (tex fixar maten åt dom :D ) men kompisens kan istället hoppa in och ut i buren lätt då den står på golvet vilket också är uppskttat hos marsvinen.

Mina står på golvet, fritt från drag. De trivs med att kunna hoppa in och ut som de vill och är mer ute på köksgolvet än inne i buren. :)

Du kan ju alltid ställa buren på hyllan och flytta ner den på golvet när det är fritt fram att springa, så kan han hoppa in och ut själv :idea:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 166
  • Artikel Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar