Marsvin som skriker?

_Sascha_

Trådstartare
Hej allihopa :)

Nu är det så att jag har fått min otroligt söta lilla marsvinstjej nu, köpte henne i onsdags och nästa vecka kommer en kompis till henne (Slut på honor i affären) och allt har gått jättebra från att ha varit livrädd till att nu klänga på oss hela tiden och klättra och smaka på saker :)

Men så fick hon följa med in i badrummet och springa lite där medans jag kissade :D så helt plötsligt tjöt hon som jag vet inte vad, och då hade hon kissat på golvet, okej tänkte jag hon kanske bara fick lite ryck men sen samma sak idag hon va i soffan på handduken och började tjuta och efter ett tag så känner jag på filten och hon har kissat där :crazy:

Kan hon ha uringvägsinfektion eller något liknande? Hon måste ju kissa i buren och då säger hon ingenting.. Vill ju inte att min bebis ska va sjuk :( Ska kolla upp henne i morgon å be pojken kolla medans jag är i stallet, men som ni kanske förstår är hon pigg och glad annars.

(Obs bilder kommer snart ska bara fixa digitalkamera ;) )

Sv: Marsvin som skriker?

Det låter som urinvägsinfektion eller urinsten... Åk till en veterinär och be dom röntga henne, det är väldigt viktigt att få reda på om det är en sten eller inte. Om det är urinvägsinfektion så ska veterinär ge henne antibiotika (bactrim) i två veckor eller mer, om det är urinsten så måste man nog operera bort den men om den är liten nog så kan en bra veterinär oftast bara plocka eller spola ut den ur honor eftersom de har större urinrör än hanar.

Sv: Marsvin som skriker?

Okej, men nu gjorde hon lätet igen men det var för att jag gick ifrån henne :p inget kiss. Hon är ju inte gammal bara några veckor liksom. Men de andra gångerna kanske också var av lite "vart tog du vägen" känsla .. haha nu när man är mamma blir man så orolig. Men ska hålla koll imorgon så får vi se om hon fortfarande skriker.
Och är det så blir det vetrinären fort.

Tack för svaret :D

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 174
Senast: Queen
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·
Övr. Djur Har ett 4-årigt marsvin som på senaste tid har börjat kissa på golvet. Han har en bur som inte är så jätte stor där han har fullt med hö...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama