Marsvin och höhäck

F

FjantaZ

Vill veta lite vad folk här tycker om olika sorters höhäckar

Jag har just nu sådana plasthöhäckar som sätts på utsidan av gallret.

Har innan haft höhäck i buren som de knuffat ner = skaderisk

Hemmagjorda minihönät...fungerar bra om repet är grovt annars finns risk för att se fastnar

löst hö - de hö jag har idag går inte boa mkt i för fint

snoddar runt - samma som ovan höt är för fint

nu vill jag vet hur ni gör, för och emot...

Jag vill veta ärliga åsikter då jag är intresserad av att få tag på den typ av höhäck som fästes i hål i platsbottnen....

Sv: Marsvin och höhäck

Jag har en sån plast-höhäck som sitter utanför buren vilket fungerar bra. Skulle jag ha det löst i buren skulle hon nog bara kissa på det/använda det som bo och sen rata det så det går åt massa mer, bättre med halm då gissar jag. Inuti buren skulle en höhållare ta alldeles för stor plats då jag tyvärr ha en ganska liten bur.

Jag har en egen hemmagjord höhäck som liknar dem i galler man har fastsatt på insidan av gallerväggarna.

Har haft sådan höhäck man har i buren nära plastbottnen men tog bort den då de dels kissar i höet och för att de kan fastna med tassarna/benen när de sitter i den.

Min "höhäck" är ett hamsterhjul som jag har modifierat så att den inte kan snurra. Sen fyller jag bara den med hö, det är jättebra eftersom de inte behöver sträcka sig efter höet vilket är väldigt onaturligt för marsvin och de kissar aldrig ner höet.

http://i3.photobucket.com/albums/y99/Jossan47/Marsvin/dscf1372_orig_SE.jpg
Bild på den fast den har en ställning nu så att den står upp i samma höjd med marsvinen.

shit vad smart!
ska göra en sån jag med till mina nissar ^^

Jag har en vanlig galler som sitter på insidan av buren, tyvärr hoppar de upp i den jämnt och ständigt men det är bättre när vi har bundit fast den så de inte kan få den att lossna eller så. Men den rymmer mycket hö brukar lägga lite nedanför så har de ju valmöjligheter men hö häcken är alltid populärast:p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka