Marsvin..... med klåda....

P

Poethina

Måste bara fråga... har någon någongång behandlat sina smågrisar mot ringorm???? Och isf med vad??? Jag har ett marsvin som har ringorm men vet sa bara att jag kunde smörja på pevaryl eller lamisil.... Hade för ca 10 år sedan en häst som drabbades av ringorm men då fick jag ett licenspreparat som hette Imaverol som var toppen men tydligen finns det inte kvar... Vad har ni fått för råd av veterinären?????

Sv: Marsvin..... med klåda....

Måste bara fråga... har någon någongång behandlat sina smågrisar mot ringorm???? Och isf med vad??? Jag har ett marsvin som har ringorm men vet sa bara att jag kunde smörja på pevaryl eller lamisil.... Hade för ca 10 år sedan en häst som drabbades av ringorm men då fick jag ett licenspreparat som hette Imaverol som var toppen men tydligen finns det inte kvar... Vad har ni fått för råd av veterinären?????

Imaverol är bäst men jag har hört av vissa veterinärer att Pevaryl räcker. Imaverol finns visst, skrivs bara ut av vet. som har licens på det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 587
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar