Marsvin-Kissa i knät.

MiiaLi

Trådstartare
Hej!
Jag har två marsvinkillar som är under ett halvår gamla. När jag tar upp de i knät så händer det väldigt ofta att dem kissar på mig.( Inte på en gång, utan efter ett stund.) Vad beror detta på?
Är de lite rädda/spända?
Markerar dem?
Eller är de helt enkelt kissnödiga just då? :grin:

Det är inte så att det stör mig så jätte mkt. Men det kräver ju klädombyte ;)

Så jag undrar bara om någon vet vad det kan bero på? Eller vad gissar ni på?

Händer det ofta er?

Sv: Marsvin-Kissa i knät.

Det är vanligt att de gör det och/eller passar på att bajsa. Varför de gör det riktigt vet jag inte riktigt, men i princip alla smådjur gör så när man tar upp dem. Ett stort tips är att ha de på en handduk tills de är färdigkissade :p

Aa, jag har alltid de på en handduk :)
Jag har börjat lära mig deras beteende innan kissning. Mina liksom backar bakåt, gärna så att deras bak är i mitt armveck, sen kissar dem. Så jag får väl ha handduken över mina armar, haha :D

Mina marsvin (som jag tyvärr inte har kvar längre :() gjorde så ibland, men det var vanligare att dom inte gjorde det.
Men det är ju tur att det inte blir världens pölar då iallafall, som med en kanin ;).

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 554
Senast: akleja
·
Övr. Hund Hej på er! En kompis till mig har en JR som han inte riktigt hinner med, så han frågade mig om jag kunde ta honom ett tag, vilket jag...
Svar
11
· Visningar
1 687
Senast: Raderad medlem 94602
·
Katthälsa Hej! Jag har ett bekymmer jag försökt få bukt med länge men har inte hittat nån bra lösning än, och det är dålig lukt av kattlådorna...
Svar
7
· Visningar
2 306
Senast: Holly92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama