Markus Muhle hundfoder

Daff

Trådstartare
Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av Markus muhle hundmat? Jag kom i kontakt med det på en utställning och fick med mig en provpåse hem som min hund tyckte väldigt mycket om, jag tycker det har ett vettigt näringsinnehåll och dessutom ett bra pris.

Min hund får ca 50% färskfoder och resten torrfoder, jag brukar köpa lite olika torrfoder eftersom hennes mage verkar tåla det och hon tycker det är lite roligt ned olika foder men ofta blir det Orijjen eller Akana.

Har bara provat provpåsar och har ärligt inte haft en hund som gillat det ens som godis:cautious:
Har däremot hört att flera fått problem med att det möglar lätt - vet inte hur det stämmer.

Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av Markus muhle hundmat? Jag kom i kontakt med det på en utställning och fick med mig en provpåse hem som min hund tyckte väldigt mycket om, jag tycker det har ett vettigt näringsinnehåll och dessutom ett bra pris.

Min hund får ca 50% färskfoder och resten torrfoder, jag brukar köpa lite olika torrfoder eftersom hennes mage verkar tåla det och hon tycker det är lite roligt ned olika foder men ofta blir det Orijjen eller Akana.

Aldrig provat Markus Mühle men gillar tanken på kallpressat. Har gett Lukullus som också är ett kallpressat foder i 2-3 veckor för ett tag sedan och det gillade båda hundarna :) Om jag skulle ge Markus Mühle skulle jag välja deras Black Angus-serie.

Aldrig provat Markus Mühle men gillar tanken på kallpressat. Har gett Lukullus som också är ett kallpressat foder i 2-3 veckor för ett tag sedan och det gillade båda hundarna :) Om jag skulle ge Markus Mühle skulle jag välja deras Black Angus-serie.

Jag har inte kikat så mycket på Black Angus serien, vad är det som gör att du föredrar den?

@russinbulle - läskigt om det möglar det verkar inte alls kul :crazy: Jag ska nog köpa en påse och testa iaf men jag tror det fanns i 5 kg påsar så det blir nog en sån, borde minska risken att det hinner mögla i alla fall. :)

Förresten @russinbulle , såg nu att fodret har en hållbarhet på 6 månader, mycket kortare än många andra foder, dom kanske har hunnit bli gamla innan dina bekanta har hunnit ge hela påsarna? Tänker om dom har förvarats en tid och om man har köpt ett stort lager.

Jag har fått höra av en bekant nu att sen hennes hundar började äta det här fodret har dom fått mycket mindre tandsten - låter lovande tycker jag:up:

Jag har inte kikat så mycket på Black Angus serien, vad är det som gör att du föredrar den?

Jag undviker gärna foder som baseras på kyckling pga kycklingindustrin, samt att det innehåller en hel det majsmjöl vilket Black angus-fodret inte gör. Om du googlar på "Black angus Markus mühle" så kommer du till zooplus-sida där det även går att beställa och läsa mer om innehållen.

Jag har precis suttit och kikat på zooplus sidan :D
Jag såg att BA fodret innehåller grönläppad mussla, vet du om det finns någon nackdel i att ge det till en frisk och fräsch hund?

Förresten @russinbulle , såg nu att fodret har en hållbarhet på 6 månader, mycket kortare än många andra foder, dom kanske har hunnit bli gamla innan dina bekanta har hunnit ge hela påsarna? Tänker om dom har förvarats en tid och om man har köpt ett stort lager.
:up:

Kan vara så - har aldrig tänkt på hållbarhetstiden.

Jag har precis suttit och kikat på zooplus sidan :D
Jag såg att BA fodret innehåller grönläppad mussla, vet du om det finns någon nackdel i att ge det till en frisk och fräsch hund?

Jag har beställt många gånger därifrån och det kommer alltid hen snabbt och ordentligt! Nej det finns inga nackdelar med det :)
Kika även på Lukullus kallpressade torrfoder, det finns också där. Jag provade en 1,5 kg förpackning.

@russinbulle - läskigt om det möglar det verkar inte alls kul :crazy: Jag ska nog köpa en påse och testa iaf men jag tror det fanns i 5 kg påsar så det blir nog en sån, borde minska risken att det hinner mögla i alla fall. :)
Om du förvarar det i kylskåpet så kanske det förhindrar att fodret möglar.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
659
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 076
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 364
Senast: calm
·
Hundhälsa Det är de färskfodren jag har lätt att få tag på. Vilket skulle ni rekommendera? Det är till 2 chinese crested, en naken och en...
Svar
6
· Visningar
1 647
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka