Markpostlåda

Sorbe

Trådstartare
Någon här som har en markpostlåda?

Vi funderar på att köpa en men inte hittat någon som passar våra krav.
Den ska ju gärna se lite tilltalande fin ut, gärna vit i färgen. Tömningsluckan vill vi ha på baksidan och lilla luckan som brevbäraren slänger in post genom ska vara så man trycker in den så brevbäraren inte behöver lyfta på något. Han delar ut posten genom bilen så han måste ju alltid ena handen någon annanstans.
Antar att alla markpostlådor har att man kan sänka hyllan så man kan samla posten i flera veckor om man är borta?

Har för mig att flera brevbärarare här även önskade sig en sån lucka eller minns jag fel?

Hur mycket bör man lägga på en postlåda? Vad blir överdrivet för dyrt?

Sv: Markpostlåda

Vi köpte våran så k-rauta. Vi har luckan framåt men det fanns en likadan med luckan på baksidan. Kommer inte ihåg om den fanns i vitt men våran är silver. Den har alla andra krav du önskar.

Vi gav ca 2000 kr för den. Vi har inte satt upp den än så någon recension kan jag inte ge.

Då var det nog en Biggi ni köpte. Jag har tittat på den, den går ju att få som man önskar ungefär.

Nu har vi också en markpostlåda! Bytte till mig denna mot en flaska hemgjort maskrosvin av några snälla grannar, kändes verkligen som ett fynd!

130630+(1)_komp.JPG

Uäk. Det där är inte något vi söker så varför lägga upp den? :crazy:

Eh, jag svarade på frågan i din trådstart.:crazy:

Någon här som har en markpostlåda?

Jag själv är supernöjd med den, precis vad vi var ute efter.
Tråkigt att den inte föll dig i smaken, själv gillar jag inte moderna vita varianter men jag brukar avhålla mig från att säga uäk om andras val...

Men herreGUD så oförskämt! :eek: Vilket otroligt onödigt svar.

Sar: Jag tyckte att den var fin! Har du någon aning om var den kommer från? Får det plats mycket post i den?

Är smidigast med en lucka som lyfts upp. Är posten lätt, typ endast ett brev, så går luckan inte att trycka in utan då måste man använda två händer.
Luckan är smidigast att ha på framsidan. Om du skulle beställa nåt som inte ryms i inkastet så öppnar man bara stora luckan, om den inte är låst vill säga.

/ Brevbärare

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 726
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård