Märkliga dejter (utbruten från Dejtingtråden 33)

Josseliten

Trådstartare
Någon som har varit på märkliga dejter?

Första killen jag dejta på tinder (Första killen jag dejtat överhuvudtaget på 15 år) bjöd hem mig till sej. Han bodde i en 1a och hade SÅ stökigt. Drivor av kläder och hans dotters leksaker täckte hela lägenheten. När jag kom satte han på tvn och det var svårt att få igång en dialog.
Sen började han titta på sin klocka konstant och min tolkning där och då var ju att han ville att tiden skulle gå fort. MEN det va tydligen hockey på tv. Så när matchen börja sitter han med sin mobil och kollar på hockey.? Jag tackade för mig och åkte hem.
När jag sedan är på hemväg skickar han en snap att han är kär i mig??

Nu i efterhand är ju detta ett väldigt märkligt beteende.?

Nån mer som har varit med om någon konstig dejt ?
 
Nu i efterhand är ju detta ett väldigt märkligt beteende.?

Nån mer som har varit med om någon konstig dejt ?
Ja, det hamnar i kategorin märkligt beteende för mig.

Jag var med om en litet speciell dejt för en del år sedan. Tinderdejt, vi hade skrivit nån vecka eller två och bestämt en promenaddejt ute på en större skärgårdsö. Möttes vid båtterminalen, hejade, en lätt "halvkram" och så strosade vi bort mot båtarna. Strålande väder, vi småpratade medan vi satte oss i varsin stol mitt emot varandra i den kanske kvartsfulla skärgårdsbåten. Kort efter att båten lagt ut började dejten bli obekväm i situationen, förklarade att det inte skulle gå att genomföra promenaden men kunde/ville inte förklara varför. Obehaget tilltog, jag försökte backa och skapa distans på alla plan medan småpratet dog ut. Båten kom fram till ön och vi satt kvar medan den vände, när vi kom tillbaks till terminalen blev det ett kort hejdå och småspringande steg till spårvagnen. Aldrig sett eller hört av den dejten sen dess. Jag har verkligen försökt självkritiskt analysera allt, och landat i att det måste ha varit något slags panikångestattack. :crazy:
Måste ha varit jättejobbigt för dejten.
 
Ja, det hamnar i kategorin märkligt beteende för mig.

Jag var med om en litet speciell dejt för en del år sedan. Tinderdejt, vi hade skrivit nån vecka eller två och bestämt en promenaddejt ute på en större skärgårdsö. Möttes vid båtterminalen, hejade, en lätt "halvkram" och så strosade vi bort mot båtarna. Strålande väder, vi småpratade medan vi satte oss i varsin stol mitt emot varandra i den kanske kvartsfulla skärgårdsbåten. Kort efter att båten lagt ut började dejten bli obekväm i situationen, förklarade att det inte skulle gå att genomföra promenaden men kunde/ville inte förklara varför. Obehaget tilltog, jag försökte backa och skapa distans på alla plan medan småpratet dog ut. Båten kom fram till ön och vi satt kvar medan den vände, när vi kom tillbaks till terminalen blev det ett kort hejdå och småspringande steg till spårvagnen. Aldrig sett eller hört av den dejten sen dess. Jag har verkligen försökt självkritiskt analysera allt, och landat i att det måste ha varit något slags panikångestattack. :crazy:
Måste ha varit jättejobbigt för dejten.
Men jösses... stackars honom men stackars dig med. Tankarna måste ju snurrat lite efter. Han fick säkert nån form av ångest som du skriver. Skämdes säkert sen. Pinsamt för bägge er och jag kan föreställa mig känslan 🙃🙃
 
Någon som har varit på märkliga dejter?

Första killen jag dejta på tinder (Första killen jag dejtat överhuvudtaget på 15 år) bjöd hem mig till sej. Han bodde i en 1a och hade SÅ stökigt. Drivor av kläder och hans dotters leksaker täckte hela lägenheten. När jag kom satte han på tvn och det var svårt att få igång en dialog.
Sen började han titta på sin klocka konstant och min tolkning där och då var ju att han ville att tiden skulle gå fort. MEN det va tydligen hockey på tv. Så när matchen börja sitter han med sin mobil och kollar på hockey.? Jag tackade för mig och åkte hem.
När jag sedan är på hemväg skickar han en snap att han är kär i mig??

Nu i efterhand är ju detta ett väldigt märkligt beteende.?

Nån mer som har varit med om någon konstig dejt ?
Oh gods... Jag tror jag har fler konstiga än "normala" dejter på lager :P

- Jag tycker det är helt okej att ha med ett "förkläde" till dejten, en kompis som liksom hänger på, hälsar/kollar av stämningen och sedan går. Men nej. Denna kompisen följde med och fikade, stannade hela träffen!
- Möttes upp på centralen i Stockholm för att sedan gå och kika på brädspel att köpa till kvällen när han skulle spela med några kompisar. Jag trodde underförstått att jag var medbjuden, men nej. Vi kikade på brädspelet och sen sa han att ha måste röra sig till kompisarna. Det var andra gången vi sågs.
- Killen som blev arg på mig och ville sluta ses för att jag inte ville ligga med honom när han var så full att han knappt kom ihåg vad han själv hette.
- Första tinderdejten gick hem med en annan tjej från festen jag bjudit in honom på.

Det är väl de mest minnesvärda ^^
 
Oh gods... Jag tror jag har fler konstiga än "normala" dejter på lager :P

- Jag tycker det är helt okej att ha med ett "förkläde" till dejten, en kompis som liksom hänger på, hälsar/kollar av stämningen och sedan går. Men nej. Denna kompisen följde med och fikade, stannade hela träffen!
- Möttes upp på centralen i Stockholm för att sedan gå och kika på brädspel att köpa till kvällen när han skulle spela med några kompisar. Jag trodde underförstått att jag var medbjuden, men nej. Vi kikade på brädspelet och sen sa han att ha måste röra sig till kompisarna. Det var andra gången vi sågs.
- Killen som blev arg på mig och ville sluta ses för att jag inte ville ligga med honom när han var så full att han knappt kom ihåg vad han själv hette.
- Första tinderdejten gick hem med en annan tjej från festen jag bjudit in honom på.

Det är väl de mest minnesvärda ^^
Jag hade varit på ett par dejter med en kille. Han tog med mig på fest hos sin kompis (ute i buschen typ inga bussar). Sen gick han iväg med en annan tjej å jag vart kvar där med hans kompisar.
 
Nån mer som har varit med om någon konstig dejt ?

Den är lyckligtvis inte självupplevd och är från en tråd som har några år på nacken nu, men jag tycker fortfarande att läsningen om "hummermannen" innehåller så många :eek::eek::eek: att dess minne är värt att bevara under rubriken "helt surrealistiska dejter". https://www.bukefalos.se/threads/vi-som-naetdejtar-del-3.1283449/page-85#post-17016989

Inspirerad av Guldbaggegalan häromkvällen, så anser jag nästan att den borde filmatiseras. :D
 
Den är lyckligtvis inte självupplevd och är från en tråd som har några år på nacken nu, men jag tycker fortfarande att läsningen om "hummermannen" innehåller så många :eek::eek::eek: att dess minne är värt att bevara under rubriken "helt surrealistiska dejter". https://www.bukefalos.se/threads/vi-som-naetdejtar-del-3.1283449/page-85#post-17016989

Inspirerad av Guldbaggegalan häromkvällen, så anser jag nästan att den borde filmatiseras. :D
Hjälp!!!
Det va det sjukaste. Samtidigt skrattar man ju...
Vilka människor det finns.
 
Råkade på en dejt lite skämtsamt säga att det var mest var inflyttade lantisar som bodde på Östermalm. Detta var tydligen en enormt öm tå pga snubben tappade det och vrålade ”ja du är ju helt uppenbart en sån där typisk vänsterfeminist från Hökarängen”!!!!!

(Ska alltså tillägga att jag inte fällde den kommentaren out of the blue utan det föranleddes av en lång monolog om Östermalms förträfflighet i kombination med snubbens egen förträfflighet)
 
Jag kände mig trött och eländig. Men bestämde mig för att gå på dejten iaf. Han hade valt en fin fransk restaurang för att impa på första dejten. Sen ville han att jag skulle välja det hemskaste på menyn åt honom. Han fick ngt hjärta som liksom snudd på fortfarande slog IOM knappt tillagat. Klart svårt att få i sig!
För att överleva drack han mycket och jag blev också salongs. Vi drog till en bar en sväng. Inser att jag blivit sjuk och blir jättetäppt. Han bodde precis i närheten och vi gick dit för att kurera mig. Väl där hjälper han mig, fulla mig, använda nässköljare för första gången. ✌️
Sen parkerar han mig framför någon infra-lampa medans han gör någon mirakeldekokt åt mig och jag slocknar. 😅
 
En annan kille var jag på första jättemysiga dejten med. Vi hade varit och ätit och promenerade sen runt i soligt sommar-Stockholm. Satte oss sedan vid vattnet och ät glass och pratade. En båt ligger förtöjd en bit upp. Helt plötsligt luktar det satan. Så enormt mkt att det liksom nästan smakar om luften. Jepp de tömde septitanken och ngt gick FEL!
Vi tänkte att det går över, de är snart klara. Vi fick ge upp. 😅
Vid dejt 2 hade jag just skadat mig och gick på kryckor. Slutade med att han fick bära mig förbi ngt bygge.
 
Var på tredje dejten med en snubbe, de två första hade varit promenad/fika på stan och varit rätt lättsamma och trevliga, och på den tredje blev jag bjuden hem till honom för film och en bit mat. I början när vi bara chattade och även vid våra dejter på stan så hade vi bl a diskuterat att jag kan väl iofs laga mat men är inte jätteintresserad, medan han talade varmt om hur roligt han tyckte det var att stå i köket, så lite förhoppningar hade jag väl även om jag absolut inte förväntade mig en trerätters.

Kommer hem till killen en lördagkväll och får en lägenhetsrundtur och sedan slår vi oss ner i soffan och pratar lite och hittar en film som vi börjar kolla på. En bit in i filmen pausar han och frågar om vi ska äta och jag blir såklart nyfiken på vad han har svängt ihop. Döm om min förvåning när han beställer hämtpizza. O_o Inte för att det bekommer mig egentligen men man började ju undra hur mycket sanning det låg i hans påstådda kulinariska färdigheter.

Inte blir det bättre av att hans ex och mamman till hans barn ringer när vi sitter och äter, och han låter inte särskilt glad när han pratar med henne. Han lägger på och förklarar att exet bor numera i ett hus på landet utanför stan och exet har haft inbrott i början av veckan så deras gemensamma barn kände sig otrygga där. Så även om det var exets helg så hade de nu beslutat att barnen skulle komma till honom morgonen efter. Och sedan malde han på om hur "j*la jobbigt det var för det var ju inte hans helg och exet fick f*n skylla sig själv som var så förbannat dum som hade köpt ett hus på landet" och ältade på om detta.

Man behöver ju inte älska sitt ex men det är ju lite enklare att komma in som utomstående om de iaf kan föra en vettig konversation med varandra när de har gemensamma barn. Och kanske ha lite förståelse för barnens känslor eftersom inbrottet skett så nyligen. Jag ursäktade mig med att "du vill säkert gå och lägga dig tidigt ikväll om barnen kommer i morgon bitti" och kvistade hem. Jag skrev sedan till honom dagen efter att det kändes inte riktigt som han var på en plats i livet där det passade in med någon ny just nu, hans svar blev: "Ok."
 
Var på första dejten med en kille som var väldigt trevlig. Åt mat på en mysig restaurang, tog en drink å sen följde han mig hem. Utanför huset satt vi jätte länge på ett buss stopp och pratade. Jag tyckte nått kändes lite off med honom och det kom fram att han hade flickvän. Frågade om han tyckte om henne och det gjorde han, inget fel på relationen heller. Så frågade honom varför han var med mig och varför vi varit på dejt, det hade han inget bra svar på. Sa till honom att han kanske borde tänka igenom hur han ville ha det med sin flickvän men att vi nog inte behövde ses mer och han höll med 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
16 722
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp