Märke 1 och 2

via

Trådstartare
Jag hade väldigt svårt att komma på var den här tråden hör hemma, så moderator får gärna flytta den om jag lagt den fel.
Det var många år sedan jag höll några teorilektioner för märke 1 och märke 2.
Är det någon som vet vilken teori som ingår i respektive märke?

Sv: Märke 1 och 2

Info finns på Ridsportförbundets hemsida...

Märke I
Vitt Dressyr: Specialprogram märke I bedömning enligt "Ryttartest"
Hoppning: Bom/Cavalettiserie enligt typskiss
Visa: Upp- och avsittning (kan även göras på trähäst)
Teori: Hästens mundering, kroppsdelar, tecken och färger, ridlära, ridbanans vägar, hästens kropsspråk

Märke II
Grönt Dressyr: Specialprogram märke II bedömning enligt "Ryttartest"
Hoppning: Enkel bana; bom/cavalettiserie samt två hinder enligt tyskiss. Kat A: 30 cm, kat B: 40 cm, kat C: 50 cm, kat D/häst: 60 cm
Visa: Sadling och betsling, grunder i munderingsvård
Teori: Hästens dagliga vård, visitering av häst, hästens delar, tecken och färger, idbanans vägar, ridlära, enkelt om hästens beteende, enkel foderlära

Vilka ridvägar är till vilket märke?

Tack för hjälpen förresten! Jag har tittat på förbundets hemsida utan att hitta info förut.

De har precis gjort om den!

Ligger under Utbildning/Ryttarmärken

Kolla också "Siktar på märke" som gick att ladda ner- verkar lite utförligare

Tror att det ska gå att beställa material från dem också, annars kan du ju kolla ett teoriprov från 2008. :idea:Det borde ju vara hyfsat aktuellt. (Om du kan komma åt ett sånt...kanske inte helt lätt)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka