Mark- och arrendepriser hos er?

FlipTheFrog

Trådstartare
Är lite nyfiken på vad ni har för priser på arrende av betesmark och vallar och vad ni skulle få betala för 1 ha mark om ni köpte den! Nämn även var marken i fråga ligger och gärna även hur brukningsvärdet är.

Sv: Mark- och arrendepriser hos er?

Är lite nyfiken på vad ni har för priser på arrende av betesmark och vallar och vad ni skulle få betala för 1 ha mark om ni köpte den! Nämn även var marken i fråga ligger och gärna även hur brukningsvärdet är.

Jag gissar att vi skulle få betala någonstans mellan 300 000 och 500 000 kr/ha om vi skulle vilja köpa till mer mark.

Köpte en hel gård här i Norrland för 5 år sedan, 7 ha, 2 bostadshus, garage, ladugård+loge på 400 m2, gammalt hus att rusta upp, bagarstuga och så min butik. Allt för det rätta priset av 450.000 kr. Skulle faktiskt tro att idag får jag ungefär samma pengar tillbaka. Markpriset var orsaken till att jag flyttade tillbaka från Holland och köpte gård här./Gunilla

Oj. Har tittat på mark idag. 9 ha för 1,5 milj. kr. :eek: Sen ska man ha dit hus och stall också.

Får bo i tält... Norrland känns lite fel håll! ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 324
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 572
Senast: mars
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 911
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama