”Maria kunde ha frågat om Calibra”

Sv: ”Maria kunde ha frågat om Calibra”

Åhh.. såå nyfiken..
Vad handlar detta om??
Känns som att jag har missat något viktigt här.

Försökte gå in på sporthästens hemsida men sidan finns inte får jag bara till svar..
Nån som kan förklara för Nickenyfiken..??

Försökte gå in på sporthästens hemsida men sidan finns inte får jag bara till svar..
Nån som kan förklara för Nickenyfiken..??

Som vanligt beslutar sig Sporthästen för att ändra länken, antar jag. Här är rätt länk (för nu, åtminstone) :)
http://www.sporthasten.se/artiklar/maria-kunde-ha-fragat-oss-om-calibra

...som är ett svar på detta:
http://www.sporthasten.se/artiklar/calibra-iis-dod-morkades-gretzer
(http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1004157)

Det är ingen "privatak" när man är en del av ett lag. Lagledning och lagkamrater har all rätt att bli informerade om alla sådana här saker. Annars ska man hålla sig ifrån alla lag och tävla individuellt.

man ljuger inte om sånt oavsett tycker jag! om ens häst är död och någon frågor hur det är med honom så ljuger man ju inte ihop en historia om att hästen har fått en senskada. då är man för fasen helt sjuk i huvudet. :crazy:

att förlora en älskad häst är svårt för ALLA.

Vi vet inte om de ljuger och tänk efter lite, det är bara 3 år sedan som Micke och Lotta förlorade 14 hästar i en brand. Jag förstår om de inte orkade prata om det.

det vet vi väl. dom sa att hästen hade en senskada när den i själva verket var död. :grin:

Privatsak?! Undrar om ryttarna tycker det är en privatsak om förbundskaptenen säger samma sak när någon vill ha motiverat laguppställning, varför inte just en viss ryttare kommer med osv.

Vill man pyssla och dona helt själv utan att vilja vara med och tävla internationellt då slipper man ju berätta saker och ting för "kreti och pleti". Men väljer man att vilja vara med och rida internationellt med allt vad det innebär, varsågod och upplys de som upplysas bör! I detta fall förbundskaptenen.
Och i dagens tekniksamhälle så behöver man ju inte ens prata personligen med någon om det känns jobbigt, finns ju både mail och SMS!

Som vanligt beslutar sig Sporthästen för att ändra länken, antar jag. Här är rätt länk (för nu, åtminstone) :)
http://www.sporthasten.se/artiklar/maria-kunde-ha-fragat-oss-om-calibra

...som är ett svar på detta:
http://www.sporthasten.se/artiklar/calibra-iis-dod-morkades-gretzer
(http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1004157)

:eek:
Men hur kan man låta bli att berätta att ens häst är död??
Om Maria skulle vara tvungen att kontrollera om varje skadad häst öht lever så skulle hon väl inte ha annat att göra...

:eek:
Men hur kan man låta bli att berätta att ens häst är död??
Om Maria skulle vara tvungen att kontrollera om varje skadad häst öht lever så skulle hon väl inte ha annat att göra...

Precis!
Och hur irriterade skulle alla i landslaget bli om Maria ringde och tjatade hela tiden om hästarna var sjuka eller döda? Och om någon landslagsryttare säger hästen är skadad så ska Maria tjata en lång stund för att säkerställa att hästen över huvud taget lever. Kanske kräva bildbevis också? Eller?! :grin:
Och hur mycket tid skulle Maria få till annat hon ska göra i sitt jobb...

Och hur irriterade skulle alla i landslaget bli om Maria ringde och tjatade hela tiden om hästarna var sjuka eller döda?

Vilka märkliga samtal det skulle bli. "Hej, det är ju snart dags för Falsterbo så jag skulle bara kolla om du och hästen lever? det gör ni ja? ok, då anmäler jag er också återkommer jag lite närmare tävlingen och kollar så ni inte dött"

"Hej, tävlingsdag idag ja. Hur är det med hästen? Skadat sig? Ok. Kommer alltså inte att starta idag? Ok. Vet varit ute? Senskada, tråkigt kan ju ta tid. Förresten, lever den? Inte det? Ok, då stryker jag er."

Gretzer hade ju fått besked om att hästen skadat sig. Det har någon tydligen klarat av att berätta och därmed har de alltså varit i kontakt. Varför berättar man då inte att hästen är död? Istället ljuger man och säger att den är skadad? Märkligt alltihop.

Det är jättetråkigt och jättekonstigt alltihopa. Jag undrar dock varför B måste utesluta A: kan Calibra inte ha blivit senskadad under träningen och sedan fått en dödlig skada i boxen?

:D
Ja vilka absurda samtal det skulle bli!
Men uppenbarligen vill vissa av landslagsryttarna ha det så! Undrar om de andra håller med? :angel:

Men de har väl inte kunnat säga att det var en senskada?? eller har jag missat något i artikeln?

Vilka märkliga samtal det skulle bli. "Hej, det är ju snart dags för Falsterbo så jag skulle bara kolla om du och hästen lever? det gör ni ja? ok, då anmäler jag er också återkommer jag lite närmare tävlingen och kollar så ni inte dött"

"Hej, tävlingsdag idag ja. Hur är det med hästen? Skadat sig? Ok. Kommer alltså inte att starta idag? Ok. Vet varit ute? Senskada, tråkigt kan ju ta tid. Förresten, lever den? Inte det? Ok, då stryker jag er."

:rofl:

Jag håller med. Klart att det inte är en privatsak när man ingår i ett lag.

:confused: Sades det inte från början att han hade fått en senskada - alltså, när Lotta helt plötsligt fick starta London Calling istället? Jag har för mig att jag läste det någonstans.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 140
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: soom
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 153
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pissmyror i husväggen
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hur firar ni jul?