J

jupiter-judex

såg på en hemsida för färskfoder att dom sålde märgben mm...
men jag har en svag minnesbild av att man inte fick sälja det längre....någon som vet nåt om det?

har jobbat i matbutik i tolv år och tror det var i samband med...kanske galna kosjukan(vet inte) fick vi inte sälja det mer

Sv: märgben

såg på en hemsida för färskfoder att dom sålde märgben mm...
men jag har en svag minnesbild av att man inte fick sälja det längre....någon som vet nåt om det?

har jobbat i matbutik i tolv år och tror det var i samband med...kanske galna kosjukan(vet inte) fick vi inte sälja det mer

Märgben finns att köpa i nästan varje livsmedelbutik , köper det ofta till min hund.

ja vi har ju också alltid sålt det. både till hundägare och sen följde det alltid med en bit till kunder som köpte nötkött till grytor och sånt.
men vi fick sluta med det! kanske har kommit tillbaka då...

mycket märkligt....får nog ta en tripp till mitt gamla jobb i charken och fråga helt enkelt!
har inte ens letat sen jag slutade där så min vovve har inte fått något än och min lilla vovve tålde det inte. ger ni dom råa som dom är?

Haha ja du får nog göra det!
Ja min pojke får råa och frysta. När de är frysta får han ut så lite i taget, han blir dålig i magen om han trycker i sig all märg på en gång.. :d

mycket märkligt....får nog ta en tripp till mitt gamla jobb i charken och fråga helt enkelt!
har inte ens letat sen jag slutade där så min vovve har inte fått något än och min lilla vovve tålde det inte. ger ni dom råa som dom är?

Japp , är dom inte frysta när jag köper dom så fryser jag dom först.

Kanon för hundtänder och man slipper åka till veterinären och skrapa tandsten;)

jaha, ja det kanske var smart att ge dom frysta i stället!
blir det inte väldigt kallt när dom är frysta, huha.
tar ni bort dom sen när dom tinar då eller låter ni dom ha dom hela tiden från att ni gett dom det?

tar ni bort dom sen när dom tinar då eller låter ni dom ha dom hela tiden från att ni gett dom det?

Min hund får ha benet hela tiden , och när det är urätet och han inte vill ha mer så brukar jag fylla det med något "gottigt" typ bredbar leverpastej , rå köttfärs odyl , sedan fryser jag det igen och på så vis sparar massor av pengar.

Jag är inte snål , bara ekonomisk :angel:

Min får dem färska, hon gillar dem inte frysta. Min dam är totalt okänslig i magen så hon får ha dem hela tiden. Den enda gång jag tar ifrån henne dem är när hon får hundbesök, hon blir nämligen så himla vaktig över sina ben då.

det var ju jättesmart!
ekonomisk måste man ju vara:)

kanske man ska testa en stund först då eftersom han aldrig har fått något innan.

Jag har ALLTID märgben i frysen. Ger dom som frysta och hundarna blir så lyckliga och glada när jag öppnar frysen och börjar prassla med dem.

ska prova att ge fryst så får vi se....är det grandisar du har?

Jag ger märgben rätt ofta. Eftersom dom är frysta i affären så får hundarna dom så också, det tinas upp rätt fort trots allt.

Hundarna verkligen älskar det! Tyvärr är min äldsta hane extremt vaktig och dum när han har märgben, så jag får dela upp huset för att slippa ha koll varje sekund. Valpen fick sitt första märgben för några dagar sen, och blev helt i extas :D Nyttigt och bra för tänderna, och mina har hittills inte haft dålig mage. Den äldsta hanen kan bajsa flera gånger på rad på kvällen, men då har han också oftast snott tikens ben och ätit upp all märg där med.. :crazy:

ja dom är ju roliga. min har än inte vaktat nåt av sin mat men vi får väl se. vet att mina småhundar som inte vaktade något heller blev lite annorlunda just när det gällde märgben!

är nog första kennelsidan om grandisar där det stått om metafysär osteopati tror jag.....det var det min stackare drabbades av....

är nog första kennelsidan om grandisar där det stått om metafysär osteopati tror jag.....det var det min stackare drabbades av....

Jadu, det är inte det roligaste en hund kan gå igenom.
Jag har hjälpt en hund att bli frisk och har lever ett mycket bra liv nu.

nä, fy vad det var jobbigt!! tur att hunden hade ett sånt otroligt bra humör hela tiden trots alla besvär...annars hade det nog inte gått.
gjorde väl inte saken bättre att han är opererad samma dag som min förlossning:smirk:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 585
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 176
Senast: AraSlei
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31