Sv: Mardröm

Men, nå´t så fruktansvärt!
Jag har ju fått med mig att ni trasslat med tonsillitis och allergi, men var kom detta otäckstyg ifrån?
Åter igen mitt deltagande!
 
Sv: Mardröm

Åh, vad jag lider med dig! Jag har ju vetat om detta i några dagar och tycker det är så ohyggligt tragiskt att det inte borde få vara sant!

Ulay var en fantastisk liten pälsboll! Alltid glad och med en glimt i ögat :love:

Massa, massa kramar! Och jag önskar att jag hade kunnat ge dig några riktiga kramar i helgen, men tyvärr blev jag så illa tvungen att åka hem lite fortare än planerat idag :( KRAM!!
 
Sv: Mardröm

Men, nå´t så fruktansvärt!
Jag har ju fått med mig att ni trasslat med tonsillitis och allergi, men var kom detta otäckstyg ifrån?
Åter igen mitt deltagande!
Troligast är det lungorna som orsakat alla besvär. Vi har misstänkt en tid att han nog inte var allergisk, för det stämde liksom inte. Vi läste massor om allergier och det var aldrig på så sätt för honom. På slutet (å vad hemskt det känns att skriva så) har han fått lite gotta och även lyckats stjäla människo-mat, men han blev inte sämre för det. Enligt vet. så skulle han ju reagera på det han ätit tidigare, men han hade ätit kyckling tidigare och det fortsatte han äta hela tiden. Symptomfri ett tag men sen kom det tillbaka. Vet. tror att inflammationen kom av att han hela tiden försökte hosta/kväljas upp slemmet och hans lungor var väldigt inflammerade så det påverkade antagligen magen. Säkert får vi ju aldrig veta men...
Utan att kunna göra någon mer exakt undersökning pga. det som hände trodde vet. att det ungefär var som på rökare, med slem o hosta i deras lungor liksom. Om jag nu återberättar rätt, det är knappt så jag minns att jag varit där :/
Det känns oerhört sorgligt att det skulle hända såhär, orättvist, men vet. sa att det förmodligen blivit samma utgång ändå...bara det att då hade vi måstat tagit beslutet själv.. :( och, jag hade fruktansvärda mardrömmar väldigt väldigt länge om min häst när jag fick lov att ta det beslutet..de slutade inte förrän vi fick Ulay! Nu har jag svårt att sova, men inga mardrömmar och det känns ändå bra på nått sätt att slippa handskas med den biten. Men, man vet ju iofs inte vad som väntar vi är fortfarande i nån slags dimma..
 
Sv: Mardröm

Åh, vad jag lider med dig! Jag har ju vetat om detta i några dagar och tycker det är så ohyggligt tragiskt att det inte borde få vara sant!

Ulay var en fantastisk liten pälsboll! Alltid glad och med en glimt i ögat :love:

Massa, massa kramar! Och jag önskar att jag hade kunnat ge dig några riktiga kramar i helgen, men tyvärr blev jag så illa tvungen att åka hem lite fortare än planerat idag :( KRAM!!
Men jag förstår det!! Jag hoppas innerligt att odågan blir bra igen!! Så otroligt tråkigt :(
Min lillebror o hans sambo har en hund som genomgått en korsbandsoperation, för det var av. Det var visst lång rehab men han har inga men nu. Men han är o har alltid varit "sällskapshund" så jag förstår ju att det är svårare att komma tillbaka på en högre nivå.
Håller alla tummar hårt! Krama henne från mig!

kl*
tack för er omtanke, den värmer, hjälper mig andas.. :love:
 
Sv: Mardröm

Beklagar sorgen!! Jag vet hur det är att få det där samtalet man verkligen inte vill ha... Fast det var min stallkompis som ringde och sa att hon hittat min häst död i hagen... Fruktansvärt när de bara försvinner ifrån en.

Fick ta bort min 20 månaders gamla hund i somras med och det känns hemskt med att så unga hundar ska lämna oss!

Sörjer med dig och förstår hur det känns! :(
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 970
Senast: manda
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 333
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp