Marcus Ehnings -Gitania-

Sv: Marcus Ehnings -Gitania-

Jag och Peder pratade om Marcus och han sa tvärtom, att Marcus aldrig är hård eller tuff mot sina hästar.

kan juh lägga till att jag var nere i Skandinavium med min tränare och personligen lämnade över en häst till honom, han var super trevligt, och hästen stor nu hemma hos honom i tyskland :) han rider den medans den blir av tyska läkare igenom kollad över ryggen och likande, han ringde och berättade att han hoppat 150 barnor på det stoet, vilken ingen ryttare som har testat hästen har klarat, Jens Fredrikssons kommentar var, det är bara att in se fakta, den hästen kräver en väldigt speciell ryttare, och Marcus Kommentar det är 1 ryttare av 100 som kan rida den här hästen rätt, så ah det måste va han? :)

Men han rider så grymt bra,

klockan skrev:
Rufsan: inlägget var egentligen inte menat till dig, eller till någon speciell. Blir bara så trött på att man alltid får höra av alla "experter" som sitter och hittar massvis av fel på kändisryttarna. Tycker det är löjligt, finns inga som rider bättre än dem (därför vinner de...)

Bara för att de ligger i toppen betyder det inte att de är perfekta gudar utan fel. De är människor och kan göra fel och jag tycker att man har rätt att vara kritisk mot elitryttarna också och inte svälja allt det gör/säger med hull och hår bara för att de är "kända" och man själv inte är det.

Jag tycker det är otroligt dumt att sluta se och tänka kritiskt bara för att någon är känd.

Ja, Marcus Ehning är en jätte duktigt ryttare, som många borde se upp på(gillar faktiskt hans lillebrors stil bättre):)

Jag har också sett Marcus rida rollkur... Har ingen åsikt om rollkur, så jag tycker inget om det(att han rider det)

Ja, då var det väl antagligen en engångs händelse då. Men jag vet vad jag såg. Och jag tycker fortfarande att han är grymt duktig trots det.

Jag måste bara säga att den som tycker Marcus är hård mot sin hästar har fel. Jag har själv jobbat i stALL EHNING BÅDE I SOMMRAS OCH I VINTRAS OCH SETT HUR HAN ÄR PÅ SMÅ TÄVLINGAR, HEMMA OCH PÅ STORA TÄVLINGAR SOM SCANDINAVIUM, OCH JAG HAR JU VARIT PÅ BAKSIDAN OCH JAG KAN SÄGA HAN GJORDE INTE EN HÄST ILLA UNDER HELA DEN TIDEN JAG VAR DÄR, VISST KUNDE HAN TA TAG LITE HÅRDARE I NÅGON MEN HINGSTAR KAN JU KRÄVA DET IBLAND.

NÅGOT SOM VAR HELT OTROLIGT VAR ATT SE NÄR HAN HOPPADE HEMMA, HAN LA INTE EN ÄNDA HÄST FEL NÅGON GÅNG!!! DET VAR VERKLIGEN EN DRÖM ATT SE! MEN BRORSAN HANS VAR JU INTE DIREKT SÄMMRE. OCH YNGRE FÖR ER SOM FUNDERAR PÅ ATT GIFTA IN SIG RIKT;)

Liknande trådar

Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
347
Senast: Elo
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Kajsalisa
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka