Marcus Ehnings -Gitania-

Sv: Marcus Ehnings -Gitania-

Marcus Ehning har varit min idol i många år, han rider så otroligt bra! Ni som ens tänker tanken på att klaga på honom, kolla in hans sits, hans balans och hans inverkan. :bow: säger jag bara!

Skulle jag få vakna imorgon och rida som vem jag ville hade jag valt honom, lätt!

Har hittills inte sett någon som tycker han rider "dåligt"? Jag är övertygad att om han var intresserad av dressyr, skulle han tillhöra världseliten där också. Troligen Rodrigo också. Med de balanssinnena, de kropparna och den fantastiska sits de har. *avundsjuk*

klockan skrev:
Herregud, skulle Marcus Ehning rida fel/dåligt då? Inte många ryttare som passerar erat nålsöga med andra ord, eller några alls? Blir så trött på när man börjar klaga och slänga skit på de kända ryttarna. De är trots där i toppen (till skillnad från er :D ). Djurplågeri????? Finns nog inga hästar som har det så bra som ägs av de: de får all tänkbar omsorg och rids dessutom av världens bästa ryttare :) :)

Marcus Ehning rider ju grymt bra. Tycker han och Rodrigo är världens bästa (hopp) ryttare.

:confused: Jag kan inte läsa någonstans där någon har klagat på hur han rider? Inte har någon nämnt djurplågeri heller den delen, man kan ju undra hur du läser inlägg egentligen :angel:

avgudar både hästen och ryttaren, ett otroligt ekipage!

Rufsan: inlägget var egentligen inte menat till dig, eller till någon speciell. Blir bara så trött på att man alltid får höra av alla "experter" som sitter och hittar massvis av fel på kändisryttarna. Tycker det är löjligt, finns inga som rider bättre än dem (därför vinner de...)

Och vad spelar metoden för roll om man kommer till toppen och vinner, så länge det inte handlar om djurplågeri???

Men det verkar alla överens om?
Det Rufsan tar upp är jätteintressant tycker jag. Anky kan man kräka på och fördöma. Men när Marcus Fuchs också rider som hon, då är det annat ljud i skällan. Då säger många det endast ett fåtal vågar säga när det gäller Anky, nämligen "men de får resultat och uppenbarligen vet de vad de sysslar med". Jag är, precis som Rufsan, imponerad av Anky, tycker hon rider grymt bra och snyggt. Hennes och Salineros uppvisning i OS-küren kunde inte jag hitta många fel på. Fast på Buke kunde man hitta hur många fel som helst...

"Hennes och Salineros uppvisning i OS-küren kunde inte jag hitta många fel på. Fast på Buke kunde man hitta hur många fel som helst..."

Men det måste väl då vara så att det finns många enormt duktiga ryttare här på forumet?!
Eller?! :angel:

Personligen så imponeras jag stort av en amerikanska, minns inte namnet, jag är ju hoppnisse, men hon var placerad på Scandiavium i fjol.
Det för att när hon red såg det så in i h-e lätt ut!
Hästen dansade fram, hon såg ut att "åka" häst, vilket hon ju givetvis inte gjorde.
Dessutom var hästen när de tre medaljörerna gjorde en uppvisning, så uppmärksam på sitt arbete och så avspänd, att han inte rörde ett öra när publiken tjoade och applåderade.
De andra två hästarna for runt som "löv", och ryttarna hade fullt schå att få styr på dem.
Sådant som den amerikanskan visade, det imponerar på mig! :bow:
I övrigt tycker ju hoppfanatikern jag att alla ekipage ser likandana ut på den nivån i dressyr, dvs de är ju lika duktiga... :o

Debbie Mc Donald och Brentina, hon vann i Scandinavium (världscupsfinalen) eftersom Rusty och Ulla Salzgeber blev fällda för doping.

De är en väldigt fint och samspelt ekipage ( Marcus och Gitania pratar jag om nu) Man kan inte annat än imponeras :bow:

Men Marcus har verkligen ridningen i blodet, otrolig känsla för hästarna! Så det kvittar nästan "vad" han sätter sig på, han får dem lydiga och får allt att se enkelt ut.

fast vi har ju en svensk motsvarighet också nämligen.......

Roffe!

Han har verkligen samma känsla som Marcus har, alltid lika kul att njuta av deras ritter. :)

Fast det håller inte jag alls med om , Roffe är en skicklig ryttare men har inte alls lika mjuk ridning även om han säkert har lika bra känsla som Marcus Ehning och defenitivt har han inte den stilla stabila sitsen.

Och sedan har vi ju sådana som Peter Erikson som flaxar med armar och ben åt alla håll när dom rider och det imponerar ju föga oavsett segrar :angel: :devil:

Senast ändrad av en moderator:

Ziri skrev:
Nja jag är inte så imponerad av Anky, bara av Marcus ;). Det går ju jättebra för Anki och hon är duktig men jag gillar inte sättet att träna...

Men iofs är jag inte så himla kritisk, så länge hästarna trivs och är glada och träningen ger resultat verkar ju allt till synes bra. Eller?

Och du VET hur Marcus tränar sina hästar mellan tävlingarna??
Det är mkt vi inte vet som försigår när elitryttaran är hemma och tränar, om man inte har varit där förstås.

Så att jämföra hur olika ryttare rider och hanterar sina hästar, utan att ha tillbringat tid hos personen i fråga är bara löjligt.

Håller med,d en hästen (Gitania alltså) ser helt underbar ut!!

Ingen som är säker på stammen??
Är det capitol, eller är hon e. Cento??
MVH

Ja, hon rider också väldigt snyggt. Det håller jag med om!

Peter Eriksson flaxar med armar och ben? :rofl:

Ursäkta - men har du någon aning om vad du pratar om?

Peter Eriksson är också en superduktig stilryttare. Jag är imponerad av alla som kan rida runt en Grand Prix-bana.
Det skumpar något mer när man hoppar 1,60 än när man hoppar 50 på en c-ponny. Jag skulle vilja se dessa duktiga bukeryttare sitta på en häst som hoppar en 1,60-bana....

ps.
Jag är också överförtjust i Gitania.

Gitania är född 1992 e.Capitol - Sacramento Song xx dvs samma blodskombination som i Cardento (Capitol-Lord-Sacramento Song xx).

Lahtel skrev:
Jag skulle vilja se dessa duktiga bukeryttare sitta på en häst som hoppar en 1,60-bana....

Möjligvis en 1.40 bana :crazy: , men du kan få se mig rida världscupsfinalen i malmö i augusti om du har tur. (eller om jag har tur) :D

Gitania är skitfin! :love: Och marcus rider sjukt bra!!:bow:

Den hästen är ju helt bedårande underbar på alla sätt. Sen är ju ryttaren som sitter på inte helt dålig på att rida heller.;) Ett riktigt fint och bra ekipage med andra ord.

Håller med Ehning rider riktigt snyggt och har verkligen disciplin och lydnad i sina hästar, det ser ut som taget ur en bok! Det är så extremt proffsigt. Sen tror jag dock att han inte alltid är så snäll mot sina hästar, som för något år sedan när han tävlade Anka en av dom sista gångerna. Anka rev sista hindret och Ehning drog tag i tyglarna och piskade hästen :crazy: Kan hända att det va en engångshändelse. Men fint va det inte! Och jag blev väldigt arg. Såg ut som ponny stil.

Liknande trådar

Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
347
Senast: Elo
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Kajsalisa
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka