Marcus Ehnings -Gitania-

Z

Ziri

Är det bara jag som verkligen har blivit stormförälskad i den hästen? Är hon inte underbar? Lyssnar på minsta lilla vink från Marcus, verkligen vill göra rätt och hoppar smidigt som en katt. Trots att hon är så till höres orutinerad.

Något som vet någon mer om henne (Härstammning etc) eller som bara är lika betagen som jag :)?

Sv: Marcus Ehnings -Gitania-

visst var det dom som vann i globen? eller är jag helt ute och cyklar?
de var väl dom som gjorde den där supermysko svängen mellan hindrena?

Ja, det var skimmeln som kommentatorerna utbrast "Den är helt orutinerad. Och han... svänger in om hindret" och så svängde de helt om. Skitsnyggt tyckte jag ;)

Mmmmmm den ser jättetrevlig ut!

Trpr att det är ett Capitol-sto...

Dvs halvsyster till Cardento o Cento...

jag är betagen i Marcus Ehnings stabila kropp... Han kan verkligen rida stilla och snyggt.

Ja den är jättefin!

Men jag tycker allt han sitter på verkar bli på det viset!
Han är en enormt bra förebild stilmässigt, och han rider hästarna på ett enormt föredömligt sätt tycker jag! :bow:

kopparberg skrev:
Ja den är jättefin!

Men jag tycker allt han sitter på verkar bli på det viset!
Han är en enormt bra förebild stilmässigt, och han rider hästarna på ett enormt föredömligt sätt tycker jag! :bow:

Och han tränar sina hästar i rollkur :angel:

Vet man vad man gör och är en av världens bästa ryttare, så kanske det fungerar?

Antar att du har kollat att han tränar för Sjef eller Anky i deras variant av rollkur och inte bara rider lång och låg? För om det är någon som brukar se ut som om de rider "felaktig rollkur" så är det väl snarare den där långe på Gold Fever. Marcus hästar ser alltid välarbetade ut.

Ja, alla hans hästar ser alltid fantastiska ut. Det ser ut som han bara sitter medan hästarna taxerar och hoppar över allting utan att blinka. Men så är ju inte fallet :rofl: .

Angående rollkür har jag aldrig hört talas om att han tränar för van Gunsven. Och om så är fallet; är jag ändå imponerad av honom. Han är grym! Och har skitgrymma hästar, var hittar han dem?
Och jo, jag håller med om att han har en jättesnygg kropp oxå ;).

:d

Nja Isabell Werth och Nicole Upphoff+ en del andra rider ju oxå rollkur på samma sätt som Anky och dom tränar inte för sjef, Jodå jag har tittat när Marcus tränar och han rider dom i riktig rollkur och inte bara lång och låg.
Faktum är att det är mkt mer utbrett än vad folk kan föreställa sig men av någon anledning så är det bara Anky som blir smutskastad.

Personligen har jag inget alls emot när dessa toppryttare rider så, dom har ju bevisat att det fungerar och jag tänker inte säga emot, men som allt annat blir det ju åt helvete när amatörerna skall försöka sig på något liknande.

Ziri skrev:
Angående rollkür har jag aldrig hört talas om att han tränar för van Gunsven. Och om så är fallet; är jag ändå imponerad av honom. Han är grym!

:d

Men är du imponerad av Anky oxå eller är det skilland på person? Det är ju allmänt känt att man måste hata Anky här på buke, själv älskar jag Anky och hennes ridning, hon är helt grym!!!!

Nja jag är inte så imponerad av Anky, bara av Marcus ;). Det går ju jättebra för Anki och hon är duktig men jag gillar inte sättet att träna...

Men iofs är jag inte så himla kritisk, så länge hästarna trivs och är glada och träningen ger resultat verkar ju allt till synes bra. Eller?

Gör han?
Då kanske det är dags att omvärdera hur hårt det sliter på hästarna då? Eftersom For Pleasure hållt så länge? :angel:

Sådan där smålarvig smutskastning av elitryttare är lite larvig tycker jag, för inte många har ju i själva verket alls sett hur de tränar sina hästar, utan "vet" ju saker genom hörsägen.
Likaså så finns det ju "hästfolk" som gastar djurplågeri så fort en ryttare enligt dem har fel utrustning.
Så jag tar allt ditt påstående med en m3 salt...

Herregud, skulle Marcus Ehning rida fel/dåligt då? Inte många ryttare som passerar erat nålsöga med andra ord, eller några alls? Blir så trött på när man börjar klaga och slänga skit på de kända ryttarna. De är trots där i toppen (till skillnad från er :D ). Djurplågeri????? Finns nog inga hästar som har det så bra som ägs av de: de får all tänkbar omsorg och rids dessutom av världens bästa ryttare :) :)

Marcus Ehning rider ju grymt bra. Tycker han och Rodrigo är världens bästa (hopp) ryttare.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
347
Senast: Elo
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Kajsalisa
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka