Maratonvagn

V

Vindelkusken

Nu har jag äntligen fått hem min underbart snygga vagn, såld av koier. Den är lite elegantare än vanliga maratonvagnar och inte lika renodlat "sportig". Enda klurigheten förutom att skaklarna är för korta (det ska vi svetsa till), är att den är ganska tung. Den väger 160 kg och jag ska använda den till min C-ponny, som är en New Forest. Hur tror ni att detta kommer att fungera i maraton?

Sv: Maratonvagn

Har du kanske några bilder att visa på den? Pris? Letar själv efter maratonvagn, hoppas på att hitta en bra begagnad.

Kan tyvärr inte länka nån bild på min vagn, men om du går in på "radannonser" och söker på maraton under körutrustning, så är det 7:e annonsen uppifrån. Det är Karin Bratten Hill på Flyinge som är återförsäljare för Koier. Vagnarna tillverkas i Polen av Glinkowski. Min kostade 25 125 kr, den sprotigare ponnymaraton gick på 23 000 tror jag.

Mvh, Moa

Enda klurigheten förutom att skaklarna är för korta (det ska vi svetsa till), är att den är ganska tung. Den väger 160 kg och jag ska använda den till min C-ponny, som är en New Forest. Hur tror ni att detta kommer att fungera i maraton?

Min vagn väger närmare 200 kg o min maxade C-ponny (Haflinger) klara det utan problem. Sen väger varken jag eller groomen så mycket som tur är...

Okej, då kanske det inte är en skyhög siffra trots allt. Jag har kollat lite på vagnar för stor häst och de ligger väl på allt mellan 200-300 kg. Ska premiärköra den ikväll! :banana:

Nu har jag äntligen fått hem min underbart snygga vagn, såld av koier. Den är lite elegantare än vanliga maratonvagnar och inte lika renodlat "sportig". Enda klurigheten förutom att skaklarna är för korta (det ska vi svetsa till), är att den är ganska tung. Den väger 160 kg och jag ska använda den till min C-ponny, som är en New Forest. Hur tror ni att detta kommer att fungera i maraton?

Det kommer att vara lugnt. vår fyrspannsvagn väger 370 kg och den hade vi till våra shettisar utan problem. ;) ha de fint

Ojoj, ja då kanske det inte är nåt överdrivet tungt lass att dra för min lilla pålle ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 202
Senast: Bison
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 842
Körning Hej! Jag har köpt mig en inkörd 2 åring (körd 1-2 ggr i veckan av förra ägaren för att underhålla körningen hos honom). Han är ganska...
Svar
13
· Visningar
2 719
Senast: AmyPond
·
Körning Ni som kör små b-ponnyer vad tävlar ni med för vagnar? A-ponnyerna har ju fri vikt men som jag förstått så har b-ponnyerna 90kg som krav...
Svar
17
· Visningar
2 766
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025