Maratonvagn

H

Hilly

Verkar äntligen som om jag ska få köpt en maratonvagn ( pappa har lovat hjälpa till o sponsra lite :) ) Nu är frågan vilken jag ska ha. Funderar på antingen tidaholms x-treme eller en troed. Nån som kan ge mig lite råd om detta, vad tycker ni om dessa vagnar? Eller nån kanske har nåt annat förslag. Vagnen skall vara till enbet häst.

Sv: Maratonvagn

Har inte kört någon maratonvagn från Troed men tycker iallafall att x-treamen är mkt snyggare! Lätt och smidig!

Jag ville bara tipsa om en norsksida med mängder av maratonvagnar.
Inte visste jag att det fanns så mycket att välja mellan....
Kan inte det där med länkar riktigt...men sidan heter www.nor-pol.no Gå in på nätbutiken och titta under vagnar.

Lill76 skrev:
Jag ville bara tipsa om en norsksida med mängder av maratonvagnar.
Inte visste jag att det fanns så mycket att välja mellan....
Kan inte det där med länkar riktigt...men sidan heter www.nor-pol.no Gå in på nätbutiken och titta under vagnar.

Oiiih! vilka vagnar, vill ha! *dreggel*
Drömmer om en bra maratonvagn som går att köra både enbent och par med, det vore underbart. Älskar maratonvagnar. :love: :bump:

Jag har en Tidaholmsvagn 207 CD som jag är mkt nöjd med. Den är bättre än x-tremen på så sätt att den har flyttbar kuskbock så man kan sitta två om man vill. Både CD:n och X-tremen är också väldigt bra för groomen. Tycker att de norska vagnarna på bilden har lite skumma rör/handtag som ser ut att vara i vägen om man ska grooma mycket.

Tittade lite på x-treme kombination också. Där kan man ju ändra så att groomen kan sitta också. Är det svårt att flytta om sätena? vet du skillnaden körmässigt mellan 207 CD och X-treme? Den kanske inte är så stor?

I somras när vi hämtade min ponnyvagn så lekte min man med en av xtremerna som fanns i visningshallen. matilda visade också hur man groomar den och min man blev helt förälskad :love: så läcker och lätt att lyfta alla fyra hjulen hur som helst var och en för sig eller tillsammans. Hade jag mer pengar och satsade på tävling så skulle jag klart köpa en xtrem!

Här skall du få mina erfarenheter gällande Troed och Tidaholm.
Köregenskaperna på troedvagnen är överlägsna allt, vilket har gjort att hela svenska eliten och många utlänska köper denna vagn. Därimot så finns vissa nakdelar: Leveranstiden är lång och priset högre än extrem vagnen. Svårt med att få rätt reservdelar. Därimot kan man alltid lämna in vagnen dit för renovering till mycket bra pris.
Tidaholms extrem helt ok vagn lite mycket galler enligt min smak. Flyttar sig inte lika bra i frampartiet som troedvagnen gör när man kör i mot. De håller lev tiden och priset är mycket bra på denna vagn. Super med reservdelshantering.
Om du inte har haft maratonvagn tidigare så är du nog inte så kräsen, så troligen kommer du att bli supernöjd med den vagn du köper av dessa då de är två av de bästa vagnsmakarna du har valt ut. Jag har kört troedvagnar i många år och ville köra en tidaholm för prisets skull men då jag är van vid troedvagnen så funkar tidaholmsvagnen sämre för mig men det är nog en vanesak.
Lycka till.
/M

Hela Sveriges elit kör INTE Troedvagn.

Flera i Sverige och många andra i de nordiska ländernas elit kör Tidaholms extreme.

Bägge vagnarna är mycket, mycket bra, men jag tror att Troed är mer "inne" och dessutom polaren Pär med de mest tongivande kuskarna, därav den lite högre populäriteten. Annars tror jag som Mia, du blir nog nöjd vilken av dem du än köper.

Tack för alla svar. Just nu lutar det nog åt en tidaholmsvagn. Jag tror också jag blir nöjd med vilken som av dem,men jag vill ju ha vagnen så snart som möjligt och då är nog tidaholm det bästa valet vad jag förstått.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
777
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar