Maratonselen från Hansbo/Willab

anna-nicole

Trådstartare
Finns det nån vänlig själ där ute som har lite info om maratonselen från Hansbo/Willab? Tillverkas den inte längre då jag inte kan hitta nåt om den på nätet? Vad är/var nypriset på den ungefär ? Funkar den även till enaxlat?
Är det hyfsad kvalite på den? Normala storlekar?
Har en kraftig tinkerkille på ca 145 som jag vill hitta en sele åt.:)

Sv: Maratonselen från Hansbo/Willab

Hmmm...är det verkligen ingen som vet nånting om denna sele.
Finns en ute på annons men skulle vilja ha lite mer "kött" på benen
innan för att våga köpa den...eller få ett hum om vad man kan tänkas kunna bjuda för den.

Hansbo är ju (eller jag tror det var) en grossist och det är många affärer som köper av dem och jag vet att bla Ekohallen köpte sina hästsaker därifrån. Kan ju vara så att Hansbo som företag har sålts till något annat företag eller bytt namn.

Hör med personen som säljer selen om hon känner till något om Hansbo och vart man kan hitta nypriser. Personen måste iallafall veta vart selen är inköpt så du kan höra med den affären. Eftersom det var en grossist så tror jag de flesta ridsportsaffärer kan hjälpa dig med vart Hansbo har tagit vägen.

Har för mig att nypriset var runt 6900... Jättetrevlig sele, har för mig att Thomas Eriksson var med och tog fram den, men jag kan ha fel :)

Tomas Ericsson var sponsrad av Hansbo. Tror inte han var med och tog fram selen men jag kan också ha fel för mig. Men att han var sponsrad det är jag säker på ;)

Tack så mycket för svar. Har frågat tjejen som säljer selen var den är köpt men blev inge klokare på det...tror buiken hette Vinn och låg i Stockholm... men kunde inte hitta den. Ringde även en stor ridsportbutik här i närheten men dom hade noll koll på dom selarna. På hansbos hemsida fanns den inte med. Ska höra med säljaren sen vad hon gav för den....hon skulle återkomma till mig med måttuppgifter på den.

Jättebra...tack för det då har jag lite att gå efter om man ska ge ett bud.
Har ju sökt en del på buke ang selen men fick inte upp så mycket. Säljaren
har bara provat selen på hästen så den är ju så gott som ny.:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka