"maratonkörning" vintervattenhinder...

skogstomten

Trådstartare
:angel:
Japp nu ska vi bekräfta att vi är lite knäppa här.

Fullt ös medvetslös in i vattnet :rofl:

Visst är vårt maratonkörningsfordon fint? :angel:
Blev inte blöt alls....:p
vattenvinterhinder5.jpg

vattenvinterhinder1.jpg

vattenvinterhinder6.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d3/Skogstomten2/Lykkesmindes Laerke/tjihoo2.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d3/Skogstomten2/Lykkesmindes Laerke/vattenvinterhinder2.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d3/Skogstomten2/Lykkesmindes Laerke/vattenvinterhinder.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d3/Skogstomten2/Lykkesmindes Laerke/vattenvinterhinder9.jpg

..och nej vi hade inte kul alls.

Eftersom Lärka just nu är barfota i väntan på en superupptagen hovslagare och vägarna är lömska till max med alla dess tjälhål, så tja... jag fick grym körabstinens!

Sv: "maratonkörning" vintervattenhinder...

OHHHH! FYYYYYY F*N va de ser kallt ut!!!!! :eek: :D
Vart finns det så mycket snö kvar??? *stackars er* ;)

Men det ser ju inte så lite roligt ut!!! :banana:

Näe tråkigt var det inte:devil: :rofl:
Fotade skogstomten, var ganska kul att plana ut över vattnet med vildmarkskidorna (och stövlar). Men det såg så j*vla kul ut att jag skidade hem å hämtade Dimma. Snösladden är gjord i trä, när man spränger fram i vattnet flyter den faktiskt:bump:
men måste erkänna att baken blev ganska blöt:angel:
Dimmauppver6.jpg

Eftersom Skogstomten av ngn konstig anledning var inne och bytte kläder hade jag ingen fotograf, så att en lättklädd tomte Zoomade in mig från övervåninigen när jag var på väg därifrån, LYCKLIG:D

Gud vad läckert... Snö??? Så här års... Jaja tur man inte bor norr om Stockholm...

Byta kläder??? Märkligt, kan det ha behövts??? Torrdräkt kanske skulle vara nåt i maraton... Haha ;)

Cämz skrev:
OHHHH! FYYYYYY F*N va de ser kallt ut!!!!! :eek: :D
Vart finns det så mycket snö kvar??? *stackars er* ;)

Men det ser ju inte så lite roligt ut!!! :banana:
Haha, nä men jag hade ju vinteroverallen på mig så det var varmt och gott och hästen verkade inte precis misstycka heller. :D

tja vi bor utanför Övik (norra Ångermanland) men det är väl lite extremt här, snöhåla till by.
Våren är väl minst 2 veckor sen. :eek:
Så egentligen var väl det här ett bryt på grund av att jag höll på att avundsjuka ihjäl mig på er med torra fina vårmarker ;)
Man får göra det bästa av vad som finns för att muntra upp sig. :banana:

Carolus skrev:
Byta kläder??? Märkligt, kan det ha behövts??? Torrdräkt kanske skulle vara nåt i maraton... Haha ;)
:rofl: ja det kanske vore något, får smöra för min morbror och se om han har någon på lagret (sportaffär).
Skylla på att jag behöver till vattenskidåkning. :angel:

Brr, jag fryser bara av att se bilderna :crazy:

Men ni verkar haft kul ;)

Skylla på??? Varför inte säga att hästarna gillar att bada även på vintern... ;)

vilse skrev:
Brr, jag fryser bara av att se bilderna :crazy:

Men ni verkar haft kul ;)
Ja fast det var inte så kallt i luften.

Jaaaa, det var så in i bänken kul!

Vem ÄR du förresten?
Nu har jag funderat på det länge nog för att fråga :-)
Känner du mnemneth (stavas inte så antar jag*s*)
Tycker att det liknar hans lya.

Senast ändrad:

Carolus skrev:
Skylla på??? Varför inte säga att hästarna gillar att bada även på vintern... ;)

Ja det har du rätt i!
Kan väl om inte annat muta hans häst tokiga dotter :devil:

Sirpafinnen skrev:
Ok!! Baxar in Pompe i combin och tejpar på mig regnstället! :bump:
:rofl: gör det!
eller så lånar du Lärkapärka och så snor jag Dimma (om jag nu törs det :eek: ), CA föreslår att han tar Storm, men ska den klumpen i vattnet blir det väl inget vatten kvar i pölen *AJ-misshandel av tomte*

Haha, är huvvet dumt får kroppen lida... Typiskt er bonnläppar att hitta på nåt sånt! Ni är inte kloka nånstans! :D :love:

skogstomten skrev:
Vem ÄR du förresten?
Nu har jag funderat på det länge nog för att fråga :-)
Känner du mnemneth (stavas inte så antar jag*s*)
Tycker att det liknar hans lya.
:D Frågar du Mnementh svarar han väl att jag är hans slav eller liknande :p Rätt är dock att vi har hästarna i samma stall och bor på samma gata ;)

mnementh skrev:
Haha, är huvvet dumt får kroppen lida... Typiskt er bonnläppar att hitta på nåt sånt! Ni är inte kloka nånstans! :D :love:

Ska du säga som kuddkrigade med Balder och körde motorcykel med honom. Du är bara AVIS på oss!:devil: :devil: :devil:

vilse skrev:
:D Frågar du Mnementh svarar han väl att jag är hans slav eller liknande :p Rätt är dock att vi har hästarna i samma stall och bor på samma gata ;)
Vill du ha lite pikanta detaljer att utpressa honom med, om han driver dig för hårt? Fråga om väderkvarnen Rurik t.ex.:devil:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi följer väl trenden med doptrådar då :D Dock tror jag att bilderna från vår kamera är bland de med usel kvalite och aldrig någon som...
Svar
19
· Visningar
1 492
Övr. Katt Ja, han är 7 år gammal :angel: http://www.youtube.com/watch?v=qV8FX1xl8q8 Två mysbilder också :love:
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: mimmi_92
·
Körning :angel: Vad tror ni? Kommer han att bli en lovande maratonhäst? En smula grund i bålen (tror han gick på någon diet hos förra...
2
Svar
35
· Visningar
2 494
Senast: Carolus
·
Körning Hur har ni som gjort det ordnat med skacklar eller den allmänna riggningen? Pinge? :angel: Du har ingen bild? Tänkte på bilderna du...
Svar
16
· Visningar
5 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka