"maratonkörning" vintervattenhinder...

Sv: "maratonkörning" vintervattenhinder...

vilse skrev:
:D Frågar du Mnementh svarar han väl att jag är hans slav eller liknande :p Rätt är dock att vi har hästarna i samma stall och bor på samma gata ;)
MÄEH!!!! blev ju inte mindre nyfiken nu.

Mnementh, svaaara då! :bump:

FjordingCarlA skrev:
POMPE! POMPE!! POMPE !!!
Men den lilla sötnosen behöver nog snorkel:rofl: :devil: :eek:
:rofl:
Hm.. ni har ingen traktorluftslang som vi kan sätta runt brökorgen på honom?? :idea:
Jag ska klura på simfötter också.. Ni kommer få stoooorstryyyyk! :devil: :banana: :D

Sirpafinnen skrev:
:rofl:
Hm.. ni har ingen traktorluftslang som vi kan sätta runt brökorgen på honom?? :idea:
Jag ska klura på simfötter också.. Ni kommer få stoooorstryyyyk! :devil: :banana: :D
:rofl: :banana:
Simfötter finns det två par av här sno dom du, traktorslang kan vi nog ordna i andra änden av byn. :idea:

HAHAHAHA!:rofl: :rofl:
Man tar vad man har:D
Att ni har sååå mycket snö kvar än, vi har bara snöhögarna och ett fåtal plogvallar kvar:p Men det såg riktigt skoj ut!! Hon fick ju värsta steget där i vattnet, vilket lyft!

Nora skrev:
HAHAHAHA!:rofl: :rofl:
Man tar vad man har:D
Att ni har sååå mycket snö kvar än, vi har bara snöhögarna och ett fåtal plogvallar kvar:p Men det såg riktigt skoj ut!! Hon fick ju värsta steget där i vattnet, vilket lyft!

Jepp man tager vad man haver :D

Ja visst är det mycket äckelsnö kvar...

Ja fast alla hästar får väl lyft i vatten, sitt ner barbacka och trava i vatten så får du se, blir väl lite samma i pulversnö. ;)
Men visst, hon har ju egentligen hyffsade gångarter (för att inte vara ett bensprattel-halvblod) sen att vi bette oss som förvirrade knäppskallar i ridhuset, det berodde nog på att matte var just förvirrad. :o :eek:

Haha...jag hann ju inte se så mycket när du körde då men inte la jag märke till några grova hemskheter!! Jo alla får väl lite lyft. I skogen är det nästan ett enda långt vattenhinder nu. Perfekt för en fjollhäst som våran! Han har både skrittat, travat och hoppat igenom men i traven får ha ju lite lyft:) Vi tänkte att det är så man ska träna när man börjar jobba med ökningarna!

Skogstomten har övat lite mera:
sldvatten7.jpg

Hon tog ett lättare slädfordon idag:angel:

Fotografen, jag tog sats med skidorna och vattenplanade
vattenplaning3.jpg

Skogstomten fotade dock mig å Dimma innan hon vältrade sig bland isbjörnarna
vgensbrjan.jpg

Men, snyft, det var mindre vatten i våran favvopöl idag:cry:
Tror vi får hitta på något ivårbäckarna istället:D

Nora skrev:
Haha...jag hann ju inte se så mycket när du körde då men inte la jag märke till några grova hemskheter!! Jo alla får väl lite lyft. I skogen är det nästan ett enda långt vattenhinder nu. Perfekt för en fjollhäst som våran! Han har både skrittat, travat och hoppat igenom men i traven får ha ju lite lyft:) Vi tänkte att det är så man ska träna när man börjar jobba med ökningarna!
Vilken tur att du hade så fullt upp :banana:

Hehe, har du inga nyare bilder på eran snygging?
Du får tvinga ut nån stackare i vattnet och fota lite ;)

Ser alldeles jätteblött ut... :rofl:

Carolus skrev:
Ser alldeles jätteblött ut... :rofl:
Ja där vart det alldeles väldigt jätte blött.
Till och med så det vart för mycket för mig :o

Så idag har vi tagit det väldigt lugnt. :D
Men det är trevligt det med.

Det var det där med torrdräckt... :angel: Som sagt vad kanske nåt för ridklädsförsäljarna att ta in i sortimentet... :angel: Ja inte helt fel att ta det lungt... Har jag gjort idag med, väntade på att det skulle bli städat, men som vanligt fick jag ta i tu med det själv... :devil:

Carolus skrev:
Det var det där med torrdräckt... :angel: Som sagt vad kanske nåt för ridklädsförsäljarna att ta in i sortimentet... :angel: Ja inte helt fel att ta det lungt... Har jag gjort idag med, väntade på att det skulle bli städat, men som vanligt fick jag ta i tu med det själv... :devil:
:rofl: Ja jag får föreslå det till tjejen som har hästaffär här i stan.
Annars har jag mailat bilder till min morbror angående våtdräkt :angel:

Ja men visst är det underligt.. att sånt där inte gör sig själv?
Jag stod och tittade på disken idag jag med och väntade på att den skulle ta tag i sig själv, men icke, fick rycka in till slut och göra det åt den. :D

:D Jasså, dålig hemhjälp hos er med??? ;) Jag fattar inte vem det är som stökar ner så förbenat och inte städar efter sig... En dag kommer jag på den personen och då blir det inte roligt... :devil:

Carolus skrev:
:D Jasså, dålig hemhjälp hos er med??? ;) Jag fattar inte vem det är som stökar ner så förbenat och inte städar efter sig... En dag kommer jag på den personen och då blir det inte roligt... :devil:
Aj,Aj, jag sitter nog ganska illa till. Jag är ju orsaken till mycket stök:D
Blir rädd nu:eek:

Ja bäst du passar dig, hon kanske testar körpiskan på dig... :D

Skogstomten: bara ett litet tips oss kvinnor emellan... :D

Carolus skrev:
Ja bäst du passar dig, hon kanske testar körpiskan på dig... :D

Skogstomten: bara ett litet tips oss kvinnor emellan... :D

GAH! nämen gud förbjude... då går han ju i gasen totalt!!! :eek:
Bus slåss och hans ögon tindrar så man nästan behöver solglasögon :rofl:
Föreslog däremot att nu var det slutätet för hans del, det blev bara en massa disk efter honom, men då såg han sååå ynklig ut stackarn.

Fungerar körpiskan hemma hos dig?

Hos mig är det ingen som jag behöver jaga med körpiskan... Bara jag och husdjuren, dammråttorna... :D Men kan ju vara bra att gömma undan i garderoben... Så den finnns utfall att... :D De skall hållas kort slavarna... :D :angel:

Däremot så burkar jag jaga pojkarna på jobbet... Har hotat med piska... Nu för tiden så sparkas jag bakut om de bråkar... Man blir som man umgås... Jag kan inte rå för att jag blir skrämd om de kittlar mig eller nåt, blir bara så där... :D

Senast ändrad av en moderator:

oh huvvaligen vad kallt det såg ut att vara. Men har man abstinens så har man :bump:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi följer väl trenden med doptrådar då :D Dock tror jag att bilderna från vår kamera är bland de med usel kvalite och aldrig någon som...
Svar
19
· Visningar
1 492
Övr. Katt Ja, han är 7 år gammal :angel: http://www.youtube.com/watch?v=qV8FX1xl8q8 Två mysbilder också :love:
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: mimmi_92
·
Körning :angel: Vad tror ni? Kommer han att bli en lovande maratonhäst? En smula grund i bålen (tror han gick på någon diet hos förra...
2
Svar
35
· Visningar
2 494
Senast: Carolus
·
Körning Hur har ni som gjort det ordnat med skacklar eller den allmänna riggningen? Pinge? :angel: Du har ingen bild? Tänkte på bilderna du...
Svar
16
· Visningar
5 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka