Sv: Maraton

Vi kan väl kolla på en helg framöver, men du borde ju komma och köra med mig i helgen vet ja! Hysta in ponny och vagn i bilen och dra en repa till civilisationen så kör vi :-)

Det är ändrat, tror att ponnyn måste vara över 120 cm för att tävla i maraton numera. Från det jag har hört så var det ett bra förslag, shettisarna dör av trötthet på en maratonbana anpassad för stora hästar.

Men var inte det bara svår klass??? De lägre klasserna fick man vell fortfarande tävla i, eller???

roslagen skrev:
Vi kan väl kolla på en helg framöver, men du borde ju komma och köra med mig i helgen vet ja! Hysta in ponny och vagn i bilen och dra en repa till civilisationen så kör vi :-)

Hua vad det ska g[ undan! Han m[ste f[ nya pjuck f;rst bara och konditionen 'r inte den b'sta just nu... Och snart kommer ju brudarna men det 'r iofs inget hinder, han 'r ju lika vettig att k;ra under bet'ckningss'songen.

Fjunet skrev:
Det är ändrat, tror att ponnyn måste vara över 120 cm för att tävla i maraton numera. Från det jag har hört så var det ett bra förslag, shettisarna dör av trötthet på en maratonbana anpassad för stora hästar.

I svår klass kan jag förstå men i lätt klass :S det klarar en vältränad shettis!

eru full eller :rofl: klart ni ska med, men det måste bli snart eftersom jag fortfarande inte bestämt mig för om han ska få gå på bete i sommar eller inte.....

linneaforss skrev:
I svår klass kan jag förstå men i lätt klass :S det klarar en vältränad shettis!

Det finns ett beslut av ridsportförbundets körkommitte att ponnier under 120 komer inte att får starta SM och svårklass. Lätt- regional och medselsvåt är helt ok. Sen kan man ju tycka att par och frspann vore ok men officiellt kommer detta inte att gälla förrän 2007 och vi får se hur man skriver i TR

Idag har jag då övat på att svänga längs med uppfarten står ensamma staketstolpar på rad och bara väntade på att testköras i olika formationer, j-ans vad det gick! Kom och lek med mig i stallet så kör vi en utgång på PRO efteråt:angel: ;)

Det gäller bara SM vad jag vet, kanske även svår klass. Om en shettis inte orkar en maratonbana i LÄTT klass måste något vara fel med dess kusk som tränar den. MSV för den delen också. Jag blir lite irriterad när folk vill påstå att ingen shettis klarar av ett maraton, det är väl banne mig på kuskens ansvar att se till att hästen är tränad för uppgiften vare sig den är A-ponny eller stor häst?

Det gäller bara SM vad jag vet, kanske även svår klass. Om en shettis inte orkar en maratonbana i LÄTT klass måste något vara fel med dess kusk som tränar den. MSV för den delen också. Jag blir lite irriterad när folk vill påstå att ingen shettis klarar av ett maraton, det är väl banne mig på kuskens ansvar att se till att hästen är tränad för uppgiften vare sig den är A-ponny eller stor häst?
:bow: :bow: :bow:
I mitt stall kollar folk lite konstigt på mig för att jag dels kör och dels har en ponny (hemska tanke) att köra med, men jag kan med gott samvete säga att med vinterns uppbyggnad av denna pålle så är han i dagsläget den av hästarna i stallet som jobbar mest för brödfödan och dessutom har bäst kondition och är mest vältränad.

Vanlig hederlig träningsfysiologi verkar vara något som folk inte längre varken från början har ett hum om eller ens bemödar sig att fundera på:crazy:

Jobbar alldeles för mycket nu men någon eftermiddag/kväll skulle ju kunna passa iofs.

Hur går träningen med lastbilar? :angel: :rofl:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 486
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar