hanna_shetland
Trådstartare
Sv: Maraton
Tråkigt att de inte har en bättre, mer informativ hemsida.
Tråkigt att de inte har en bättre, mer informativ hemsida.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ganska vanligt förekommande fenomen i denna sport tycker jagTråkigt att de inte har en bättre, mer informativ hemsida
Fjunet skrev:Shettisar i enbet får numera inte tävla i maraton vad jag vet.
roslagen skrev:Vi kan väl kolla på en helg framöver, men du borde ju komma och köra med mig i helgen vet ja! Hysta in ponny och vagn i bilen och dra en repa till civilisationen så kör vi :-)
Fjunet skrev:Det är ändrat, tror att ponnyn måste vara över 120 cm för att tävla i maraton numera. Från det jag har hört så var det ett bra förslag, shettisarna dör av trötthet på en maratonbana anpassad för stora hästar.
linneaforss skrev:I svår klass kan jag förstå men i lätt klass :S det klarar en vältränad shettis!
Det gäller bara SM vad jag vet, kanske även svår klass. Om en shettis inte orkar en maratonbana i LÄTT klass måste något vara fel med dess kusk som tränar den. MSV för den delen också. Jag blir lite irriterad när folk vill påstå att ingen shettis klarar av ett maraton, det är väl banne mig på kuskens ansvar att se till att hästen är tränad för uppgiften vare sig den är A-ponny eller stor häst?