hanna_shetland

Trådstartare
Visa mig olika typer av hinder som kan förekomma i maraton. Vart kan man vända sig om man vill "prova på träna"?

Man måste ju börja någonstans... Kanske vågar jag tävla i körning någon gång i den stora framtiden :D

Sv: Maraton

Jadu allt möjligt och omöjligt... Broar, vatten, kullar trappor, "klockor", träd som är utmärkta med portar...

Maratonhinder är inget att vara rädd för. Det är som vilket snirkelkörande som helst. Bara att planera körningen i hindren och följa bokstäverna
Med kanske ett undantag. Vatten.
Träna att gå i vatten hemmavid först!

LAI

Senast ändrad:

Just nu har jag inga bra hinderbilder i datan... Har typ 100 miljoner bilder från körtävlingar...Men alla är inte inscannade... Och de tagna med digitalkameran är inte i datan heller just nu... Skall ta mig samman och fixa till nåt...de jag har i datan just nu är 10*15 och hindrena syns lite halvdåligt på de bilderna....

Vart kan man vända sig om man vill "prova på träna"?
Ta kontakt med närmaste klubb med körning på programmet.
Körfolk är ett snällt och hjälpsamt släkte, så jag är övertygad om att du får hänga med på några träningsrundor i deras hinderbana, liksom om att dom tipsar hur man gör mm.

LIA

kolla på villvattnet.se på bilder. Där ska det finnas maratonbilder från tävling. Kontakta närmaste köraktiva klubb kolla upp hur/var dom tränar.

Dom flesta hästar brukar tycka att det är skitskoj bara man skolar in dom noga så dom vet vad det handlar om! Gjorde man två snäva svängar med Clicken var han supertaggad, funkade bra att använda om han segnade till i dressyren:D

Jag måste visa de enda hinderna som finns på datorn från HaflingerEM 2003... (fotograferade fotografier;) ,så de är inte så väldigt vackra) .
korhinder.jpg

korhinder2.jpg

Passande så här års....detta var på hösten dock. :D

stormpil skrev:
Jag måste visa de enda hinderna som finns på datorn från HaflingerEM 2003... (fotograferade fotografier;) ,så de är inte så väldigt vackra) .
korhinder.jpg

korhinder2.jpg

Passande så här års....detta var på hösten dock. :D

ojj! haha! Min ena häst skulle nog inte gå i näreheten av de där "hästätande påskkärringarna" :smirk: :rofl: Tur att han inte är körhäst!:rofl:
Har tänkt på en annan sak....är det alltid vattenhinder? och hur djupa är dem? Min lilla shettis på 99 cm kanske drunknar! :rofl:

Nu har inte jag TR hos mig, men har för mig att det är begränsningar på hur djupt det får vara. Är det då ponnysar med i tävlingen så är den begränsningen lägre än för häst...

Carolus skrev:
Nu har inte jag TR hos mig, men har för mig att det är begränsningar på hur djupt det får vara. Är det då ponnysar med i tävlingen så är den begränsningen lägre än för häst...

okej tur då,så jag slipper lära henne simma!:rofl: är det alltid vattenhinder i marathon?

Jag startade i fem olika lättklassmaraton 2005, det var bara vattenhinder på en.

linneaforss skrev:
Har tänkt på en annan sak....är det alltid vattenhinder? och hur djupa är dem? Min lilla shettis på 99 cm kanske drunknar! :rofl:

Shettisar i enbet får numera inte tävla i maraton vad jag vet.

Vi får la dra en repa till Johannesberg och köra :) annars finns ju massor av naturliga hinder i närheten av mitt stall, vägskyltar, bussar, ensilagebalar, bilar, traktorer, SL-bussar (både långa och korta), familjer med barnvagnar, familjer utan barnvagnar, mopeder, cyklar osv i all oändlighet.
Har man dessutom inställningen (ponnyns inställning) att man är en målsökande robot kommer man långt under körturerna:angel:

Allt det där tycker han (dvs Epus som du säkert listat ut) är helt ok förutom bussar och lastbilar sedan vi höll på råka illa ut när en chaffis tutade och varvade motorn. Det sitter i fortfarande.

Hur som helst, klart vi ska åka till Johannesberg och träna! Säg bara när så kommer jag som ett skott :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 486
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar