Mår konstigt.

Nillizan

Trådstartare
Som rubriken lyder så mår jag konstigt. Jag får numera sova hela nätter och jag har nu bytt jobb och jag har en misstanke att mitt jobb gör mig sjuk snart. När jag är på jobbet (vi som jobbar inom vården vet ju hur det är, underbemanning!!!) och när jag är på jobbet får jag huvudvärk (när jag böjer mig nedåt så känns det som ögonen ska sprängas. Min puls är jättehög, har inte hunnit mäta den, då jag knappt hinner gå på toa/äta heller. Ibland stannar jag upp i korridoren och känner att jag har yrsel och minns inte vilket rum jag ska till, glömmer småsaker. Känns som jag är i en centrifug och att hjärnan är grötig. När jag kommer hem blir jag jättetrött, men jag har tusen saker med barnen. Hästarna skrotar nu denna veckan jag känt mig såhär. Jag äter bra och dricker bra hemma, på jobbet får jag kasta i mig maten i farten typ. Ingen direkt återhämtning på 8-9 timmars pass. Nu idag är jag ledig och det värker i varenda led och jag känner mig sjuk. Men det blir inte mer än så. Vilka är varningssignalerna för utbrändhet? Det är en tanke som slår mig nu, varav min minnesproblematik, hemma har jag inga svårigheter att komma ihåg.
 
Sv: Mår konstigt.

Du kan ha en stressreaktion. Skillnaden mellan stressreaktion och utmattningssyndrom handlar framför allt om hur långvarigt du utsatts för för hög stress och hur väl du återhämtar dig efter stress.

Om du varit utsatt för hög stress i minst 6 månader och du haft symptom av det slag du beskriver dagligen i minst två veckor kan det vara fråga om utmattningssyndrom, om det inte finns någon annan sjukdom som kan vara förklaringen till att du mår som du gör.

Även en mildare stressreaktion är värd att ta på allvar så jag föreslår som övriga här att du kontaktar din företagshälsovård eller vårdcentral för att få hjälp att rensa i din situation. Du kan behöva göra förändringar både på jobbet och privat.

Ignorera inte symptomen. Läs t ex Sonic76:s tråd om hur det kan bli. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1217536
 
Sv: Mår konstigt.

Jag har känt så sedan 5 månader tillbaka, men började endast med yrseln, de andra symtomen har kommit efter hand. Men har känt mig utvilad till nästa arbetspass. Nu denna veckan och förra är det betydligt värre. Har tagit tjänstledigt och gått ner i arbetstid och fått färre helgpass (jobbar delade turer varannan helg). Min sambo tror jag mår bättre av det. Jag undrar då hur jag ska kunna ändra på hemmaplan? Vi hjälps åt med allt och det är inget som hänger över mig. Hästarna kan ha sin vila. Barnen är inte jobbiga på något sätt. Jag tar det lugnt hemma. Och jag känner att jag kan låta disken stå utan att bli stressad. Men jobbsituationen, hela avd är trötta pga underbemanningen och vårdtyngden. Det som stressar mig att när jag lagt mitt schema (jobbar 4 dagar/vecka. Och vissa veckor jobbar jag 6 dagar, nej då på min lediga dag då är det en utbildning eller APT som man måste gå på. Var är min veckovila den veckan? : S
 
Sv: Mår konstigt.

borttaget (kom med bihåleinflammation som känns precis sådär för mig, men det håller ju inte i sig i månader, vanligen i alla fall.)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Ännu en skriva av sig tråd. Jag mår inte bra och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare. Det känns som att jag är i ett moment...
Svar
17
· Visningar
2 112
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Mitt ätstörningsmonster har tagit olika former genom livet, det känns lite som ett lotteri varje skov vilket håll det ”slår åt”. Det...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: hier
·
Övr. Barn Under det senaste 8 månaderna har jag haft möjlighet att ta del av min bror och hans sambo och deras sons vardag och är även faster åt...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 162
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp