Mår alltid illa på morgonen.

kan vara något med magen, magkatarr reflux eller liknande, men det kan även vara ångest. Så fundera även i dom banorna, hur är det på helgen när du inte skall jobba?

Sen är det också så att kroppen är så finurlig att den blir hungrig när den "vet" att den brukar få mat. Om du försöker introducera frukost i liten mängd till att börja med, även om du mår illa. Så kommer kanske aptiten igång så småningom, för kroppen kommer be om frukost.

Fler än jag som alltid mår illa på morgonen, fram till lunch och ibland fram till middag?
Det komplexa i situationen är att jag behöver energi, eftersom jag kan bli yr om jag jobbar halva dagen utan mat, men om jag äter, eller ens dricker någonting tex mjölk, eller kaffe latte så mår jag riktigt illa. Så det går bort. Jag får helt enkelt dricka kaffe med lite mjölk för att få energi, och sen äter jag frukost vid 15-16 tiden.

Hur gör ni med samma problem? Just nuär jag riktigt snurrig i skallen och har inte ätit sedan igår.
Mammatricket var att åtminstone försöka få i det kinkigaste barnet, typ, 1 dl yoghurt på morgonen.

Nu menar jag inte någonting negativt med dig , alltså inte ta det så, men att ptminstone försöka få i 1 eller2 dl mild lättyoughurt på morgonen är nog bra för humöret och eventuell magkatarr. Lite färsk banan nedmosad om det måste vara sötare. Banan är kaliumrikt, det är säkert bra vid magkatarr Och är väl mer basisk, höjer pH - värdet.

Lättyoghurt är billigare än de där dyra sockerbaserade produkterna som är för magen med bakterier. Lättyoghurt duger bra, osötad. Vad sugen jag blev nu, ska gå upp och äta yoghurt.

Senast ändrad:
Jag mår också illa på morgonen! Börjar jobba vid 6.30, förut försökte jag tvinga i mig frukost, men det kunde sluta med att den kom upp...

Nu gör jag istället så att jag äter min lunch vid 10 tiden. Kan känna mig lite svag och yr innan, men det funkar ändå bra när kroppen vant sig :)

Jag mår också illa på morgonen ibland men på mig går det över mycket fortare, oftast är jag hungrig efter 2-4 timmar. På mig hjälper det med omeprazol, det har nästan helt tagit bort illamåendet och gör att jag blir hungrig fortare. Dock har jag fortfarande lätt att framkalla kräkreflexer så jag fick ett tips av tandläkaren och det är att dels använda en tandkräm som skummar mindre (t ex zendium) och dels luta huvudet bakåt. Funkar på mig! Jag väntar också tills efter att jag ätit innan jag borstar tänderna på morgonen/lunchen. Känner jag mig ofräsch i munnen får det bli tuggummi och/eller munskölj.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 256
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag vet att detta egentligen är en fråga för 1177 men sitter inte riktigt i en situation där jag kan ringa och tänkte börja med att...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Behöver alla tips jag kan få! Hur ska man göra för att få motivation till att orka göra saker man mår bra av och vad är det för saker...
Svar
6
· Visningar
1 477
Senast: fejko
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
23 991
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar