Manx katt!

Sv: Manx katt!

Jag skriver också under på din lista. Jag har en rex-katt som för närvarande kan gå ut och in som hon vill. Hon lever tillsammans med en vanlig huskatt och det är i princip ingen skillnad på hur mycket de är ute - sommartid är de båda ute hela dagarna, under vintern bara korta stunder. Rexens päls är helt klart inte lämplig för ett kallt klimat men jag upplever den inte vara värre ur djurskyddssynpunkt än t ex pälsar utan underull vilket ju många hundraser har. Skillnaden är att hundarna täckas vid ruskväder medan rexkatterna får stanna inne.

Veta kan man väl göra utan att ha material hemma :confused:
Det ratas raser varje år av FIFé, raser som uppfyller dom kriterier Sol tog upp. Så det finns klart mer än det hon skrev som måste uppfyllas. Exakt vad vet jag dock inte, men att det finns är ju ganska klart.

Mina dvärgpinscher fryser mist lika mycket som en nakenfis..
Och jag är faktiskt en sådan djurplågare att mina hundar får stå ut med täcken när det ska vara ute en längre stund på vintern i äckel blask.

Jag förstår inte det här, min ena hund år också ha täcke ibland fast han har päls..så?
Och mycket märkligt, kika här så ser du att man kan få rejält snygga nakenfisar som dessutom är friska, med två nakna föräldrar. :D
Det är ju ändå in i absurdum att man ens riskerar att vissa valpar får dubbel uppsättning letal gen ör att få fram nakna hundar. Jag tycker att det är rent bisarrt att du och många andra försvarar den här typen av avel. Jag blir mörkrädd!

Tandlossning är ett problem, och nej -defenitivt inget man ska acceptera!
Och hur tror du man måste gå tillväga för att lösa problemet inom rasen?
Alla våra husdjur är väl till 100 % beronde av oss för att öht kunna må bra?
Alla i mer eller mindre behov, dock behov.
Domesticerade hundar klarar sig inte om vi kickar ut dem i skogen..
Inte heller alal sommarkatter, även att de är skickliga jägare, dukar många under av svält och parasiter..
Fast det är ju inte det jag skriver. Jag skriver att jag i största mån vill att djur ska ha en så pass välfungerande kroppsfunktion att dom inte handikappas utan vår hjälp. Man ska inte behöva gå och torka en kattstackare i ögonen var och varannan timme, man ska inte behöva ge en tandlös hund gröt till mat, för att en hund ska ha tänder! Man ska inte behöva torka hudveck eller hjälpa sina djur på traven när de föder eller parar sig. Grundfunktionerna ska väl alla djur kunna ha själva?

Mjo, knaske det. Men vår svenska stora vildkatt, har ju inte heller någon vidare svans?
Inte heller mina Frallor, om man jämför med lek polaren Dvärgpinscher..
Men visst har dom svans! Det ska vara ett antal kotor, annars är den svanslös! DET är en annan femma!;)
Eh, goddag yxskaft? Jag föreslår att du läser mitt inlägg igen och gör ett nytt försök med att svara. Det där blev konstigt.

Men du kanske inte är byggd för det här klimatet heller? Det är ju sällan människor är hundra procent svenska/afrikanska/turkiska whatever numera.
Inte konstigt då att vissa inte har underhudsfettet som andra har.

Men det finns flera svanslösa raser inom katt och jag tror (är dock inte säker) att inte alla har det pga samma anlag.

Jag har för mig att Japaneese Bobtail har ett icke letalt kortsvansanlag som inte orsakar så mycket kroppsliga defekter som manxanlaget kan göra.

( Men eftersom jag inte håller på med rasen så är jag inte 100% säker på det).

Japanerna verkar dock vara en ganska trevlig ras.

"Mi-Ke" färgad bobtail ( sägs vara en lyckofärg). ( Samma färg som våran bondkatt Tigra har....)

Ja korsar du powder puff naken får du hälften av varje. Korsar du naken naken så dör 25% i livmodern o 25% blir pälsade.
PL

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 472
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama