Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

detordnarsig

Trådstartare
Jag bor i ett lyhört hus, så jag hör vad min granne har för sig på toa. Toalocket brukar fällas ner, men några händer tvättas inte. Har även noterat på andra håll att det inte är en självklarhet att tvätta händerna efter man tydligt och klart kissat. Det går ju oftast inte att undgå när en kille kissar, eftersom det tydligen tror de får poäng ju mer det låter...(?)

Du som bor med en man, har du lärt honom toahyfs eller han visste redan att det är normal hygienstandard att tvätta händerna efter toalettbesök? (Eller är det inte det???)

Du som är man, varför tror du nån annan vill höra forsandet? Varför tvättar du inte händerna?

Jag är uppriktigt nyfiken.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Min man visste toavett innan vi träffades.
Han sitter dessutom ner och kissar, förutom utomhus då. Han torkar sig även med papper, vilket många män inte verkar göra utan bara skakar av den lite :crazy:

Han säger att han inte fattar poängen med att stå upp så det skvätter och låter. Helt onödigt.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag övertalade min man till slut att sitta ner och kissa. Det är nyttigare för prostatan när de blir äldre och de tömmer blåsan bättre. Så det var inte något porlande till slut. Sönerna sitter ner, jag lärde dem det tidigt att det är så man gör oavsett kön.

Jag är städerska på en mellanstadieskola och har pratat med lärarna när toaletterna är för grisiga och föreslagit dem att berätta för pojkarna att de ska sitta ner. Det blev genast bättre! Deras städerska är HÅRD ;)

Tvätta händerna tjatar jag om ibland när barnen har bråttom och tex ska ut och leka eller se något på tv.
Visst, lite skit rensar magen, men har man möjlighet att tvätta händerna så tycker jag att man ska.

Men kvinnor är precis lika goa till att slarva med handtvätt. Det är nästan värre i så fall!
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Du som är man, varför tror du nån annan vill höra forsandet? Varför tvättar du inte händerna?

När jag står och kissar, siktar jag på porslinet. Kissandet blir då helt ljudlöst.
När jag sitter och kissar, siktar jag med automatik på porslinet. Kissandet blir då helt ljudlöst.

Varför drar du slutsatsen att inga män tvättar händerna efter toalettbesök, bara för att du listat ut att den ovanför dig inte gör det. Är inte detta en form av ogrundad generalisering?
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag bor i ett lyhört hus, så jag hör vad min granne har för sig på toa. Toalocket brukar fällas ner, men några händer tvättas inte. Har även noterat på andra håll att det inte är en självklarhet att tvätta händerna efter man tydligt och klart kissat. Det går ju oftast inte att undgå när en kille kissar, eftersom det tydligen tror de får poäng ju mer det låter...(?)

Du som bor med en man, har du lärt honom toahyfs eller han visste redan att det är normal hygienstandard att tvätta händerna efter toalettbesök? (Eller är det inte det???)

Du som är man, varför tror du nån annan vill höra forsandet? Varför tvättar du inte händerna?

Jag är uppriktigt nyfiken.



Varför tänker du dig att det är viktigt att tvätta händerna?
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Lite skit rensar säkert magen, men jag vill gärna inte utsättas för andras skit mer än nödvändigt ;)

Men kvinnor är precis lika goa till att slarva med handtvätt. Det är nästan värre i så fall!

Det här var inte bra för mig att höra... Hur har du gjort denna iakttagelse, om jag får fråga?:o
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

För att inte sprida vidare urin, bajs och annat som finns på könet(bakterier), som jag inte vill komma i kontakt med.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

När jag står och kissar, siktar jag på porslinet. Kissandet blir då helt ljudlöst.
När jag sitter och kissar, siktar jag med automatik på porslinet. Kissandet blir då helt ljudlöst.

Varför drar du slutsatsen att inga män tvättar händerna efter toalettbesök, bara för att du listat ut att den ovanför dig inte gör det. Är inte detta en form av ogrundad generalisering?

Önskar att du var min granne ;) Lovar att det inte siktas på porslinet i detta hus...:meh:

Jag hör till exempel lite för detaljerat vad grannen ovanför gör, han slutar kissar, smäller ner locket och går ut. Generalisering, tja, jag har aldrig hört någon tjej inte tvätta händerna innan de går ut från toa. Men visst, jag hör min manliga granne på toa oftare än tjejkompisar.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Min man visste toavett innan vi träffades.
Han sitter dessutom ner och kissar, förutom utomhus då. Han torkar sig även med papper, vilket många män inte verkar göra utan bara skakar av den lite :crazy:

Han säger att han inte fattar poängen med att stå upp så det skvätter och låter. Helt onödigt.

Precis som min särbo, helt underbart :D plus att om man som man vill stå upp och urinera, se för fan till att pricka toaletten :rage: jag HATAR äckligheter på golvet! :mad:
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Precis som min särbo, helt underbart :D plus att om man som man vill stå upp och urinera, se för fan till att pricka toaletten :rage: jag HATAR äckligheter på golvet! :mad:

Ibland är dom så duktiga :love: :D

Även sonen på 7 år sitter ner, och riktar snoppen rätt :) Och kollar på strålen hela tiden så det kommer rätt :p
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Lite skit rensar säkert magen, men jag vill gärna inte utsättas för andras skit mer än nödvändigt ;)



Det här var inte bra för mig att höra... Hur har du gjort denna iakttagelse, om jag får fråga?:o

Nej detä r det jag menar, tänk en man/kvinna som just varit på dass och springer till bussen och tar tag i sätena och så där.... ;)

När någon man känner pinkar med öppen dörr lär man sig deras toavanor. Och jag pinkar med dörren öppen utan problem när det är någon jag känner. Men det är liksom lätt att tvätta händerna i "farten". Fast det är ju som sagt inte alla som gör det alltid, kvinnor som män!

Jag försöker att inte vara så känslig för tänk allt anat man har på händerna när man tar i bussen eller tåget eller handtag osv. Lite skit rensar magen så att säga och man kan inte gå igenom livet och ha hysterisk bakteriefobi. Så jag låter bli att tänka på om män eller kvinnor tvättar händerna efter toabesök. Det ger mig inget att bry mig om det. Handsprit är bra om man är känslig ;)
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Precis som min särbo, helt underbart :D plus att om man som man vill stå upp och urinera, se för fan till att pricka toaletten :rage: jag HATAR äckligheter på golvet! :mad:
Det här är ju ett bra läge att påpeka att även kvinnor kan kissa så att det kommer urin på golvet. :0o
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag gillar handsprit och handskar :( mina mediciner gör att jag knappt har något immunförsvar så de som inte ens klarar av att skölja händerna efter ett toabesök tycker jag är väldigt äckliga och hänsynslösa. Jag är inte en fan av de som nyser på mig heller... :meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp