@kryddelydd Jag pratade om att stänga av mensen, inte förskjuta den. Såg nu att du menade påverka fertiliteten, inte "stänga av" den så jag läste ditt inlägg lite väl snabbt.
Snabbt och slarvigt.
Och valde att bli otrevlig och sarkastisk.
Trist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@kryddelydd Jag pratade om att stänga av mensen, inte förskjuta den. Såg nu att du menade påverka fertiliteten, inte "stänga av" den så jag läste ditt inlägg lite väl snabbt.
Vem har sagt att det är min teori ? Säger bara att den inte kan uteslutas helt.
Snabbt och slarvigt.
Du får ju tro vad du vill. För mig känns det som en konstig teori och jag ser inga poänger i att spekulera kring märkliga teorier.Nej, men ska vi utesluta det för att ingen har länkat det ?
Absolut, håller med dig.Fast det vi ska komma ihåg är ju att även det här handlar om spekulationer. Man tror att orsakerna kan vara miljögifter eller läkemedel eller vadduvill.
Men man vet inte.
Eftersom det är observationer och inte interventioner som ligger till grund för det hela så det är vanskligt att dra slutsatser om kausalsamband - precis som du mycket riktigt påpekade för @Hero .
Det verkar dock rimligare att tro på miljöfaktorer än psykologiska faktorer (förutom min spekulation kring hormoner med jämförelse-exemplet kvinnor och mensrubbningar) som orsak till försämrad spermie-kvalitet.
Ovasett vad du har berättat har jag inte sett något som kan utesluta teorin heller.Äh, fåna dig inte. Vår diskussion började när jag svarade på ett inlägg där du kopplade ihop sjunkande spermiekvalité med hur mannens roll i samhället har förändrats eftersom de båda ska skett över samma tid. Och jag berättade för dig att man inte kan göra den kopplingen.
Äh, fåna dig inte. Vår diskussion började när jag svarade på ett inlägg där du kopplade ihop sjunkande spermiekvalité med hur mannens roll i samhället har förändrats eftersom de båda ska skett över samma tid. Och jag berättade för dig att man inte kan göra den kopplingen.
Du får ju tro vad du vill. För mig känns det som en konstig teori och jag ser inga poänger i att spekulera kring märkliga teorier.
Men du kan ju göra en sökning och se om du hittar ngn forskning som stödjer din teori?
Absolut, håller med dig.
Snabbt och slarvigt.
Och valde att bli otrevlig och sarkastisk.
Trist.
Ovasett vad du har berättat har jag inte sett något som kan utesluta teorin heller.
Jag skrev mitt inlägg eftersom du kände dig nödgad till att lägga till slarvig till mitt snabbt. Det var onödigt av mig men det var faktiskt ditt inlägg också om vi ska vara så.
Nej men ärligt talat hörrni. Man blir ju mörkrädd av flertalet inlägg.
Borde väl tas via pm, men tycker du att det är nödvändigt att formulera dig oförskämt och sarkastiskt gentemot dem du inte håller med?
Alltså, om patriarkatet ännu inte gjort kvinnor infertila så är det ju föga troligt att mäns fertilitet skulle påverkas av "social och kulturell kastration". Teorin om fler homosexuella tänker jag inte ens uttala mig om.
/Med den feministiska fanan högt.
Nej men ärligt talat hörrni. Man blir ju mörkrädd av flertalet inlägg.
Jag undrar om en sån forskning skulle få forskningsstöd. För vi får väl inte kritisera något som har med feminism att göra ?
Så jag tror det är dåligt med forskning där... Ingen idé att söka.
Tänkte svara men låter bli.@kryddelydd Jag sa bara emot kopplingen att det kan vara ett alternativ Eftersom de båda hänt samtidigt. Det håller du ju med om själv? Det var jag som påpekade korrelation och kausalitet genom att ge ett exempel.
Jag kan absolut tänka mig att både sperma- och äggkvalité kan hänga ihop med bland annat stress, teknik, livsstilsfaktorer och miljöfaktorer. Jag har inte sagt något annat.
Men va? Alltså, det enda uppriktigt sarkastiska jag skrivit i den här tråden var till dig när du kände dig tvingad att påpeka att jag var slarvig också. Och det har jag redan skrivit ett inlägg om.
Vad menar du ens med ytterligare sarkasm? Inlägget du gillade är det enda sarkastiska jag skrivit här i tråden.
Får ta disken och dammsugningen idag då så karln inte förlorar fler spermier
Tänkte svara men låter bli.
Tror att du missuppfattat vad jag ifrågasatte men det kan också vara så att jag missuppfattat vad du syftade på med att kopplingen inte är möjlig.