Mankhöjd, hur mycket växer de?

fiaskurken

Trådstartare
Jag begriper förstås att det är individuellt , men kan man säga på ett ungefär hur många cm en 2 1/2 årig valack kommer att öka i mankhöjd? Nu, ca 132. Pappan 145 cm, mamman 132 cm.

Sv: Mankhöjd, hur mycket växer de?

När min hingst var prick 3 år var han 142 ,när han mättes som sex åring var han 150 cm =)

Sv: Mankhöjd, hur mycket växer de?

Ante på Rolsta brukar föra statistik över mankhöjd på sina hästar, från 6 mån till 6 år. Statistiken finns publicerad på Rolstas hemsida, kanske kan vara kul att jämföra mot.

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: Lars L
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 450
Senast: Krumben
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 983
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar