Mankhöjd efter Confident Victory

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare belizza
  • Startdatum Startdatum
B

belizza

VI har ett litet litet sto, som är efter Confident Victory (som inte heller var så stor och inte heller mamman 149 cm). Hon är 4 åring nu och är 140 cm. Finns det fler små travare ute i landet eller är hon dvärg?
Hon har inte startat då vi har väntat på att hon skall växa till sig...hon har stor bak med muskler så bra påskjut har hon.
Det var också en som sade att minimihöjd för att starta är 149 cm, men kan inte hitta något om detta, mamman har aldrig blivit mätt i alla fall.
Finns det något här ute i travvärlden som vet något, har sökt och läst men inte hittat nåt svar på mina funderingar så jag provar här:angel:

Liten men snabb? Allt hänger väl inte på storleken!

Sv: Mankhöjd efter Confident Victory

Det fanns en mycket bra italiensk travare för länge sedan som hette Tornese, hans mankhöjd lär ha varit 142 cm.
Jet Ribb vann svenska derbyt, han var/är visst 149 cm.

Jag har alltid hört uttrycket: Dynamit levereras alltid i små paket! :banana:

Personia som vann kriterit var väl också en liten rackare.Lilly Ru
var ju en annan.:rofl:

Jag tror inte att en travare som är 140 cm hög har någon möjlighet att hävda sig, tyvärr. Det finns exempel på små hästar som gjort det bra, men inte så små.

Jag tycker min är på gränsen till för liten för att det ska vara värt jobbet att träna henne överhuvudtaget, och hon är 150. Nu får jag upp hoppet igen!

Hej och tack för svaren:bow:
Här kommer en bild på den "elaka" mamman, som tyvärr skadade ledbandet innan hon kom igång på riktigt..visst ser hon gosig ut..
visade gärna tänderna också

Saga1.jpg

Hade varit kul o höra lite mer om små hästar...:banana:

(hoppas bilden funkar, har inte laddat upp nåt förut..)

*KL*

Nån som vet om Confident nedärvt smått överlag? Synd på en hingst m så fin stam att han inte blev nåt :( eller?

Skönt att höra att det finns hopp även för en liten krabat. Vår 2 årskille är 142 cm i manken, 147 på korset, så just nu ser han ut som en taskigt stukad raggarbil....

Skönt att höra att det finns hopp även för en liten krabat. Vår 2 årskille är 142 cm i manken, 147 på korset, så just nu ser han ut som en taskigt stukad raggarbil....

Damen jag har på min avatar hade precis tagit sig över ponnymåttet när jag köpte henne i november som tvååring, hon växte till den hedervärda höjden 152 cm (150 över korset) men fy sjutton vad hon kunde trava. :love:

Vår kille ser ut som en Arab när han travar. Svansen på ryggen och ett sjujäkla steg.

:angel:
Finns det ingen annan som har något efter Confident...stora som små, nyfiken som man är..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
H
Övr. Hund Har nu tittat igenom massor med rashjälps-trådar här som stämmer in ungefär på vad jag söker, och kan fortfarande inte hitta raser som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 197
Senast: boccia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 311
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar