Jag köpte en treåring som var ca (vår) 163cm, han såg väldigt färdig ut i kroppen på många vis, uppfödaren trodde inte heller han skulle bli så mkt större. Som 5-åring på hösten var han närmare 175cm. Jag hade inte trott att han skulle bli så stor... Hade sett på flertal avkommor efter samma hingst som verkar prägla avkommorna hyffsat ändå (har -0.5 hos blup) och alla andra jag sett har varit små i storleken.
 
Du har missförstått lite, hästen är registrerad i ett travförbund som registrerar varmblodiga och kallblodiga travare, och det står så därför att hästen är den varmblodiga varianten av travare.

På mina hästars pass står det avelsföreningen för svenska varmblodiga hästen, de är vad du antagligen kallar halvblod.
 
En av mina uppfödningar var 168 cm på treårstestet. Att han skulle växa mer var vi nog ganska eniga om, men det var nog ingen som hade räknat med att han skulle bli uppemot 180 cm som han blev... (pappa 166, mamma 167, mormor 177 cm)
 
Nu vet jag inte vad en av mina hästar var som treåring men den var 168 som sexåring och landade på 173 som åttaåring. Ras? Engelskt fullblod... :banghead:
 

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: Ketrawzc
·
Avel Vid vilken ålder är arabhästar nära sin slutliga höjd? Har tittat på två treårsston, båda är fortfarande väldigt "unghästiga" i kroppen...
Svar
8
· Visningar
1 198
Ridning Hur pass viktbärande är tinkrar? Många verkar ju ganska låga i mankhöjd? Tänker mest på den lite lättare rid-modellen av dom?
Svar
1
· Visningar
996
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp