De förstår ja! Han e redan 165 så ja hoppas innerligt inte växer 10cm till! Då vet ja inte om han går in i stallet
 
Kolla på föräldrar och syskon hur stora de är och när de slutade växa. Kolla också stammen, finns vissa linjer där de inte är färdigvuxna förrän vid 6-7 år.
 
min 3åring (i maj) ligger lugnt över 170 cm nu... hon blir stor! Syns på flera bitar än bara höjden även om hon är åt det ädla hållet.

Stora föräldrar men även smått bakom det, men hennes mamma var 166 cm på treårstestet, blev 169 cm (även om hon upplevs som större).
 
Det e varmblod! Har hört att den stammen ger stora hästar... Men ja hoppas att de inte ger elefanter!
Ska kolla resten av stammen!
 
Min kompis har en häst e. holsteiner hingst u. ponnysto. Den var 165 som treåring och är nu 177. Det f inns tre helsyskon - ingen under 170. Så den märren gav stora fölungar helt klart. Pappan gav normalt med halvblodsston.
 
Väldigt individuellt. Hört om de som inte växt något i stort sett, och sen finns det de som skjuter i höjden. Min egen växte 6 cm från treårstestet. Hon var 173 cm på treårstestet och hade växt en hel del över vintern, så vi trodde att hon skulle sluta där. Dock blev det 179 cm som blev sluthöjden.
 
Hade en Haflinger som var 153 vid 3 års ålder, han mättes sedan på klinik som 4 åring och då var han 167 cm. Har inte mätt honom sedan dess och idag är han 23 år gammal.
Önskade att han skulle bli runt 165 cm, men blev som sagt några cm längre. :banghead:.
 
Den där flingan skulle man vilja se bild på! Aldrig sett någon som ens varit i närheten av att vara så stor.

Min förra Welsh Cob var 141 som 3 åring och ca 144 som 6 åring.
 

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: Ketrawzc
·
Avel Vid vilken ålder är arabhästar nära sin slutliga höjd? Har tittat på två treårsston, båda är fortfarande väldigt "unghästiga" i kroppen...
Svar
8
· Visningar
1 198
Ridning Hur pass viktbärande är tinkrar? Många verkar ju ganska låga i mankhöjd? Tänker mest på den lite lättare rid-modellen av dom?
Svar
1
· Visningar
996
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp