Mankhöjd vid 6 månader

Min är SWB som 10 månader mättes ca till 142 fram och 144 bak. Minns ej som 6 mån men jag tror runt 138.
Hon mättes in på 3års testet som 160 och nu som snart 5 åring kan hon vara kring 162.
 
Mätte min SWB idag, född 3/6 så strax över 6månader. Han mäter 145cm i manken. Mamman är 168cm och pappan är 172cm. Gissar på att han hamnar runt 172cm som färdig.
 
Nu är vi äntligen uppe i 6 mån. Idag o har varit frisk peppar peppar:nailbiting:
SWB dressyrstammat stoföl ca 150 cm o givetvis högre bak.
Mamma 184 o pappan 168
Blir troligen 175+
 
Wow! Min SWB e Armani Code är knappt 7 månader idag och 143 cm (slarvigt mätt i boxen) Jag tycker han är stor och alla som sett honom säger att han är gigantisk men det kanske inte är så farligt då ;)
Vår lär ju hamna på 175 + så din kan mkt väl vara stor... :) Sen hänger nog mkt på vilken typ av model det är på hästen också. Denna är en dam med lååååånga ben :D
 

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 860
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 348
Senast: thoora
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 829
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp