Mankbrott?

H

heeraa

Är det någon som har erfarenhet av mankbrott? Kan man köpa en häst som har haft det, men blivit friskförklarad?

Sv: Mankbrott?

Min dressyrtränare har en häst som slog runt och landade illa och bröt några tornutskott (heter de så?). Men det har läkt ihop, manken ser lite deformerad ut men hästen är igång och rids. Hästen kommer nog inte att användas något mer till hoppning men ska kunna användas till dressyr.

Den enda erfarenhet var ett föl som då fick tas bort :cry: Manken helt nedtryckt, hästen slog över när den reste sig.

Hästen jag red förut hade fått fraktur i manken som treåring (eller om det nu var då hon var fyra?). Det såg lite lustigt ut, men hon fungerade bra och tävlade sedan på hög nivå.

Min påller har några skadade tornutskott, vet inte hur, när eller var:crazy: men ställer inte till med några problem alls utan visst syns utan sadel men ingen tänker på det.
<---------pållen;)

Titta bara på Flyinge Ferlin, som brutit ett ben och krossat manken. Han har ju vunnit VM-guld, men det är ju ioförsig i körning. Men han reds då och då som komplement till körningen då han fortfarande stod i samma stall som jag. Men sadlarna ligger ju inte så bra haha

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka