Sv: Mängd VOV?
Det stämmer inte, en hund har ett matsmältningsystem som är skapt så pass att de ska kunna äta mycket och sällan. En hund ska mao kunna leva på att äta en större mängd föda men kanske inte mer än 3 ggr/veckan.
Människor har ett matsmältningsystem som liknar mer djur som äter i huvudsak växtlighet, vi behöver äta ofta och lite för att må så bra som möjligt och för att hålla igång systemet.
har varit inne på denna metod men sen var det någon som sa att hundar precis som människor blir illamående om de är utan mat för länge, och man vet ju själv hur illa man börjar må och sedan är den onda cirkeln är igång... (nu får ni lov att kalla mig blåögd!) Tycker det är så himla jobbigt sen när han inte äter men kommer till mig när jag gör det och ser mega-vrål-hungrig ut... Tilläggas ska dock att han aldrig får mat vid bordet!
Det stämmer inte, en hund har ett matsmältningsystem som är skapt så pass att de ska kunna äta mycket och sällan. En hund ska mao kunna leva på att äta en större mängd föda men kanske inte mer än 3 ggr/veckan.
Människor har ett matsmältningsystem som liknar mer djur som äter i huvudsak växtlighet, vi behöver äta ofta och lite för att må så bra som möjligt och för att hålla igång systemet.