Många strukna hingstar-Hingsttåget Tingsryd

C

crazy

Tittade just på Hingsttågets hemsida...nu är det 8 stycken strukna hingstar till Tingsryd idag 13/4. Visst kan en häst bli sjuk eller halt men övervägande delen hingstar finns med som deltagande dagen därpå 14/4 i Helsingborg. :confused:

Kanske blir det mer publik där...men ändå? Ni som var på Flyinges hingstvisning på Aledal/Öland förra året måste ju veta vilken succé det blev med massor av folk.Sååå få är inte stoägarna i småland att vi ska nonchaleras tycker jag.

Besviken... :(

Nu varjag int epå årets hingstvisning på Strömsholm, men även där var antalet deltgande hingstar betydligt färre än de tidigare åren.

jag undrar varför ? En sån visning måste ju vara ett alldeles utmärkt tillfälle att visa upp sin hingst för en stor avelsintresserad publik ?

Jag var på hingstvisningen å Strömsholm och fick se 18 hingstar. Det var första gången jag var där, hur många hingstar brukar det vara?

När jag var där förra året tror jag att det var 54 som var anmälda ! Så ävem med 10 strykningar så är det en betydande skillnad.

OJ!!!

Jag som var så nöjd med de 18 jag fick se :o

Fast jag tyckte att det tog slut lite väl fort, och att jag gärna hade sett ett par fler eftersom vi ändå kört från Stockholm...

Ja om jag räknat rätt så blir det "bara" 12 hingstar till Tingsryd....så synd.

Liknande trådar

C
Avel Jag har tappat bort vilken av trådarna det var som handlade om hingstvisningar - startar därför en ny då det snart är dags. Var nyss...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 769
Senast: Elington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar