P

Probotector

Tjaba!
Har funderat nu på sistonde och kommit på att det inte finns någon djuraffär som säljer maneter att ha i sitt akvarie så jag bara undrar får man ha såna eller? sedan om man skulle ha en sån vad äter dom? :confused:

Sv: Maneter?

Som vanligt får man inte fånga vilda djur och hålla dem i fångenskap. Maneter lever på fisk och/eller plankton.

Som vanligt får man inte fånga vilda djur och hålla dem i fångenskap. Maneter lever på fisk och/eller plankton.

Öh, va? Det får man ju visst. Du får fånga och importera hur mycket vild fisk du vill om den inte är cites 1 listad eller rödlistad.
DÄREMOT finns det mycket som talar för att man inte ska ha maneter. Talar vi om kallvattenslevande maneter så behövs det kylare för att hålla vattnet vid rätt temp. Sötvattenslevande, varmvattensmaneter finns tex i Tanganyikasjön, men inte heller de är oproblematiska. De fastnar i saker och dör. För att hålla en manet skulle man behöva ett svagt strömt, runt akvarium utan inredning i. Inget som jag skulle rekommendera gemene man at testa.

Så ni säger att jag inte borde fixa en manet, oki får hitta något annat djur då :cry:

I Sverige får man inte fånga vilda djur, importer är en annan sak.

Fast i ursprungsinlägget nämner inte TS att hon/han tänkte fånga den själv, utan frågar om någon zooaffär har, och de flesta zooaffärer jag känner till fångar inte sina djur i den svenska naturen.

Fast i ursprungsinlägget nämner inte TS att hon/han tänkte fånga den själv, utan frågar om någon zooaffär har, och de flesta zooaffärer jag känner till fångar inte sina djur i den svenska naturen.

ursäkta men jag bara måste :rofl: fick en rolig bild för mig när djuraffärerna fångar djuren.. :D

skaffa sånadär salamandrar!:love: De är hur fräcka som helst! :D

axeloter?? :love: fast dom är finare när dom är mörka..

IMG_2029.jpg

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 068
Senast: Tilly_85
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 991
Senast: Enya
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar