R

Revontuli

Hur länge tar det för manen att växa 5-10 cm? Jag var tvungen att klippa hans man idag, den var så sliten nertill och räckte långt nedanför halsen.. Men det är så fult med kortare man på honom :D Så hur länge tar det innan det växer ut?
 
Sv: Manen

Det första jag undrar är varför du klippte, Varför ryckte du inte för? När du rycker kan du ju ta bort just de delar som är slitna. Utan att behöva ta bort så mycket man. Sen vet jag faktiskt inte riktigt hur llång tid de tar att manen växer ut. Det är väl lite beroende på om hästen kliar sig mycket eller har naturligt bra "hårväxt".
 
Sv: Manen

När man rycker så tunnas det ut en aning, och han hade redan så tunn man. Visst, man kan säkert rycka på något sätt så det inte tunnas ut, men så smidig är inte jag :D
Han kliar inte bort sin man, utan den växer på fint. Undrar bara hur många år det tar innan den blir lång...
 
Sv: Manen

Jag vet inte exakt hur lång tid det tar, men min häst har lyckats få rätt lång man sen i vintras. Låter honom ha den kvar så han kan vifta bort insekter med den :p Men till hösten ska den snyggas till!
 
Sv: Manen

Den växer ca 1 cm per månad precis som vårt hår men det är bara min personliga erfarenhet.
 
Sv: Manen

Okej.. Men då tar det nog bara ett halvår ungefär innan den vuxit till tig igen.
 

Liknande trådar

Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: VLMF
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 002
Senast: Twirro
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
1 256
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp