Manen på treårs

Novelette

Trådstartare
Jo, jag har en fråga om treårstestet.

Visst är det så att man måste fläta manen så att domarna kan se hästens hals?

Men spelar det nån roll hur man flätar?
Min ungäst har nämligen aldrig blivit ryckt/klippt och jag vill nog gärna ha lång man på henne...TROTS att det är ett halvblod :angel:

Kan jag då ha en inbakad fläta som löper längsmankammen?(ovanpå mankammen dvs)

Sv: Manen på treårs

Du *måste* inte fläta manen, det finns ingen regel som säjer det! Däremot gör de flesta det just för att det ser prydligre ut och domaren kan, som du själv säjer, se hur halsen ser ut.
Visst kan du göra en inbakad fläta om du tycker att det är det som passar bäst för din häst och dina önskemål. Eller låta manen hänga fritt om du så önskar. Lägg då i alla fall över hela manen på ena sidan, så kan man se halsen på den andra sidan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 142
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Så, nu fick jag ut min frustration inför den stundande tränings/tävlingssäsongen. Min häst ser totalt hemsk ut i manen. Jag har testat...
2
Svar
38
· Visningar
5 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka