Manduca eller trikåsjal?

Sv: Manduca eller trikåsjal?

just det, så heter den ;) Hade en Bali Stretch (och en bali breeze :angel:), bland annat.

Wrapsody t ex ska vara en av de stadigare trikåsjalarna som man kan använda en längre tid. Sen finns det några som är tunnare och passar bättre på sommaren t ex looma sino.

Har inte så stor koll. Men de flesta går ju att hitta begagnade t ex på sjalbarn.

Nu är det beställt iaf. :)
1385 kr för både en sjal och en manduca, inklusive frakt så det lär väl anses som rätt okej tror jag. :)

Nu är det bara att vänta på bebis!!

Bra att du satsat på både och! Sjal är jättemysigt men det blir otroligt varmt på sommaren. Både jag och lillskrutt höll på att bryta samman den varma lördagen jag gick ut på stan med sjal... tur pappa var med och orkade bära genomsvettig lillskrutt i famnen hela vägen hem.

beror lite på vilken sjal också. Min minsta är född 23/6 så vi har ju sjalat mkt i trikåsjal på sommaren. Hade en sino första månaden men sen tyckte jag inte den var bra nog (är van med vävda sjalar bla), utan hade då en marimekko och en bali stretch.

Sen hade vi iof lite tur också, det var inte värmebölja såå mkt den sommaren. :p

Usch fy... Det var en mardröm den dagen vi var ute och bar i sele (till och med) första värmeböljan som kom på våren... Snacka om oerfarna föräldrar *suck*

Och jag har en *svart* sjal till råga på allt! Smart :p Fem meter svart trikå lindat tätt kring kroppen i solgass och 25 grader....

Schh! Inte säga så, jag beställde en brun! Den är sval och skön till sommaren, den är sval och skön till sommaren, den är... ;)

Precis! Och det beställde jag ju en ljus, om det nu gör någon skillnad. :angel:

Åh, jag vill ha min bebis på utsidan nu!!

Var ute och fotograferade på förmiddagen och lade mig ner på isen för att fotografera iskristallerna på nära håll.. Den lille i magen blev ilsken på mig då! ;):)

Vi har en naturfärgad Manduca och det funkade fint, men visst blir det svettigt mellan magarna :)
Men vår (ljusa) trikåsjal var oftast alldeles för varm.

Fort gick det!!
Jag beställde i torsdags (röd dag) och idag fick jag paketet!!!

Har provat bära omkring nallen här hemma i både manducan och sjalen med sambon skrattandes åt mig. :)

*mys*

Jag fick en manduca i julklapp och då fick också en nalle provåka. Nallen har också provåk vagnen och provat en del av kläderna till bebisen. Längtar man mycket efter sin riktiga bebis då? :)

Nallen sitter fastspänd i bilbarnstolen hela tiden, när den inte provåker vagnen... :angel:
Nallen har inte så bra anatomi så den an har inte fått prova barnkläderna även om tanken funnits där... :)

Jag började nästan gråta när jag *harkel* knöt in Nallen i sjalen... Tänk att jag faktiskt ska ha en aldeles egen (Jaja, pappan kan väl få låna den ibland... ;))ja bebis snart!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka