Manduca bärsele

Sv: Manduca bärsele

Manducan är mer anpassad för små bebisar (och stora bebisar), man kan göra den högre i ryggdelen mm.

är manducan lika skön att bära i framåt? Ergon tycker jag är mycket skönare att använda på ryggen än på magen, det blir lite klumpigt med axelbanden i armhålorna när man bär framåt. Men trikåsjal är oslagbart till småttingarna.

Om du ska ha sjalen inne mkt skulle jag nog hellre satsat på en begagnad trikåsjal än en fleecesjal, iaf om ni har lite varmare inne.
Min favvis i början var sino men den var inte skön så länge, sen var marimekkon och bali baby stretchen bäst :) Skulle jag satsa på bara en trikåsjal så skulle det bli någon av de senare jag skrev om.

Jag håller med. Har aldrig provat en fleecesjal men vår trikåsjal blev nästan för varm ibland. Fast då är vi ganska varma från början, jag och sonen. :)
Man vill inte behöva krångla ut en sovande bebis (:love:) för att det blir för varmt.

Jag tycker att Manducan var skön att bära på framsidan så länge lillkillen var lite mindre, nu när han är både lång och tung funkar den bättre på ryggen.

Dels tar hans huvud mycket plats när han sitter på magen, sedan blir det för tungt för ryggen nu när han väger över 12 kilo.

Det jag tycker ser bra utmed Manducan som gör mig sugen på att testa en,
det är avbärarbältet (heter så va?) den ser lite vettigare utformad ut än hon tex Beco.

Önskarr jag kände nån i närheten som man kunde prova.
Hade varit kul att se om min rygg pallade den bättre.

Om du loggar in på sjalbarn kan du kolla under ett forum som heter Bärjsalsträffar, det kan ju hända att det anordnas såna där du bor, och att någon där ha så du kan prova!

Ja det borde jag göra, behöver ju inte gå på en hel sjalträff men man kanske kan lista ut någon som har en :angel:

Var ju iaf tidigare rätt många här i stan.

Man måste vara reggad/inloggad för att se alla forum mm :laugh:

Det är jag! Menar bara att jag har nog inte fått in rutin att kolla där varje dag, som jag hade med blocket och tradera...

Jag ska spana efter en trikåsjal begagnad istället kanske då! Nog billigare än köpa 5m trikåtyg och sen ha nästan allt över.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka