Mandelmjölk?

tanten

Trådstartare
Har en halvliter mandelmjölk i kylskåpet. Rester från baket av de veganska lussebullarna.

Vad gör man med mandelmjölk? Avkomman sa att et gick att göra chiapudding men det är inget jag äter.
Något annat?
Det tar emot att hälla ut den.
 
Har en halvliter mandelmjölk i kylskåpet. Rester från baket av de veganska lussebullarna.

Vad gör man med mandelmjölk? Avkomman sa att et gick att göra chiapudding men det är inget jag äter.
Något annat?
Det tar emot att hälla ut den.
Använd som vanlig mjölk bara. Baka, laga mat, drick som den är.
Jag tycker mandelmjölk smakar riktigt gott som den är så jag äter gärna mandelmjölk och typ havrefras eller liknande.
Gott i smoothies också.
Tycker dock inte att det blir så bra i kaffet, då tar jag hellre havremjölk. Men annars använder jag den som vanligt.
Om du äter gröt så kan du koka den på det :)
 
Har en halvliter mandelmjölk i kylskåpet. Rester från baket av de veganska lussebullarna.

Vad gör man med mandelmjölk? Avkomman sa att et gick att göra chiapudding men det är inget jag äter.
Något annat?
Det tar emot att hälla ut den.
Är den sötad eller osötad? Jag blev nyfiken och googlade, för jag vet inte ens hur mandelmjölk smakar, och då hittade jag att man kan använda den osötade varianten som vätska i soppor, sås, gratänger, osv. Annars kanske du kan baka något mer? Vanliga kanelbullar, t.ex.?
 
Den kan användas till allt som mjölk kan användas till. Jag tycker inte den smakar jättegott, mest lite blaskigt vattnigt med en mandelton.
 

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 745
Senast: Oh_really
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
599
Senast: YlvaG
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
405
Senast: Elo
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 014
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp