Manchester terrier

rostad

Trådstartare
Jag har blivit förälskad i en hundras. Tänk en kattmänniska funderar att skaffa hund! Helt otroligt!! Jag satt och tittade i en hundbok (bara det är också otroligt...) och hittade denna lilla underbara hunden. Sökte sedan på internet och blev förälskad!
Men det verkar inte finnas någon som säljer den rasen. :cry:
Den skulle passat perfekt hos oss. :(
Är det någon som vet vart jag ska vända mig?
Vad en liten go valp ligger i pris?
Har ni en MT berätta gärna.

Blir helt varm i hjärtat av att bara skriva om rasen :love:

Tack på förhand / Toast :D

Sv: Manchester terrier

Dessvärre ovanlig, tror att det finns strax under 200 hundar i Sverige? Du får vända dig till en uppfödare för att kolla när denne eventuellt ska ta valpar helt enkelt. Kan tänka mig att de ligger mellan 10-14 000 i pris kanske?

Här är en sida du kan läsa mer på:
www.manchesterterrier.se

Google is your friend ;).

Har ett par bekanta med den rasen, från en uppfödare i småland.

Envisa som synden, ganska vassa och definitivt en hund som kräver en fast hand för att inte ta över hemma.

Har ett par bekanta med den rasen, från en uppfödare i småland.

Envisa som synden, ganska vassa och definitivt en hund som kräver en fast hand för att inte ta över hemma.

Okej, är ganska hundvan. Har bla. en Roddis hemma. :)
dock inte min favorit ras. :cool:

Dessvärre ovanlig, tror att det finns strax under 200 hundar i Sverige? Du får vända dig till en uppfödare för att kolla när denne eventuellt ska ta valpar helt enkelt. Kan tänka mig att de ligger mellan 10-14 000 i pris kanske?

Här är en sida du kan läsa mer på:
www.manchesterterrier.se

Google is your friend ;).

Tack. Har fått kontakt med en dam som skall få valpar nästa år. Ja... eller rättare sagt hennes tik ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 054
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 125
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 681
Senast: Sand
·
Övr. Hund Detta tycker jag är så oerhört pinsamt, men jag behöver verkligen lätta mitt hjärta nu och hoppas att ni inte blir allt för förnärmade... 2 3
Svar
57
· Visningar
9 664
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka