Man vet vad man har men inte vad man får

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är verkligen sugen på ett hus i södra Sverige men samtidigt så avig mot att byta jobb. Jag har tittat runt lite och det har hänt att jag hittat jobb som skulle kunna passa men i nästan samma stund som jag läst klart annonsen tänker jag att det förmodligen är ett ganska tråkigt jobb i längden eller så är det ett jobb där man sitter löst på ett eller annat sätt (t.ex. att det går via bemanningsföretag.)

Mitt nuvarande jobb har jag ju i ett mycket litet företag men det växer stadigt och efterfrågan på våra tjänster ökar utomlands. Så länge det finns folk som behöver rehabilitering så kommer vi att ha jobb. Det är alltså ett väldigt tryggt jobb med många positiva sidor och få negativa.

Det är med andra ord inget jag byter bort helt lättvindigt. Frågan är bara vad jag ska jobba med (och var) om jag måste byta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
596
Senast: seahawk
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 570
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 280
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 010
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23