Man vet att man är en hundägare när... (spinoff på seniors lantistråd)

Sv: Man vet att man är en hundägare när... (spinoff på seniors lantistråd)

Haha har nu läst igenom hela tråden, alltså jösses vad man känner igen sig och skrattar:D. Men tänk va roligt livet ändå är med hund..jag skulle aldrig kunna tänka mej ett liv utan dessa härliga små liven.

*kl*

När man spenderar mer tid med hunden än sambon (och sambon klagar inte)

När man har ett frysskåp och en frysbox fullknökad, men ändå bara två lådor att lägga människomat i, för resten är fyllda med färskfoder, märgben, döda fåglar, avsågade älgben..

När man anpassar möbleringen efter att hundbäddarna ska få plats (Men ändå ligger hundarna i soffan).

När man blir bortbjuden på "en fin middag" och får ringa till sin syster för att låna kläder, eftersom man inser att dom enda kläderna man äger antingen är Fjällräven, Haglöfs eller Lundhags. Och två ombyte jobbkläder.

I hear ya' !!! :angel:

När mobiltelefonens kontaklista är full av märkliga namn som försvarsmaktens...., fluffen, puffen mm och när man vid samtal får upp en bild på hunden för att man ska veta vem i hela friden som ringer :D

När man renoverar tvättstugan/groventré för 15000:- och anpassar den för att 1) komma smidigt in och ut med hundar 2) Ha bra förvaring till hundprylar 3) lätt komma åt hundarnas fodertunnor och 4) försöker hitta en lösning där tvätten kan hängas på tork utan att samtidigt vara magnet för hundhår... :angel:

När man istället för att förvara bilen i garaget, har en väggtäckande hylla fulla av hundpryttlar, frysbox full med färskfoder och döda kadaver samt en extra tvättmaskin för hundfiltar :o

När man i samband med nyanställning inser att man har ett par jeans att jobba i och resten hundträningsbyxor

När man uppmärksammar alla årstidernas skiftningar och väderlekar långt innan någon annan gör det :love:

När man är ute och går med jycken i snöstorm och det enda man möter är andra människor som också har hund.

När man står och fryser häcken av sig i höststorm på appellplanen i ösregn och samtidigt studsar runt som något vansinnigt för att uppmuntra sin lyckliga hund att springa in i rutan igen. Tom fotbollslaget på planen intill har ställt in sin träning....

När man periodplanerar sitt arbetsschema efter hundträningar, tävlingar, utställningar, träningsläger och allt annat hundrelaterat :devil:

När man renoverar tvättstugan/groventré för 15000:- och anpassar den för att 1) komma smidigt in och ut med hundar 2) Ha bra förvaring till hundprylar 3) lätt komma åt hundarnas fodertunnor och 4) försöker hitta en lösning där tvätten kan hängas på tork utan att samtidigt vara magnet för hundhår... :angel:

När man läser det här och blir avundsjuk :angel:

När man periodplanerar sitt arbetsschema efter hundträningar, tävlingar, utställningar, träningsläger och allt annat hundrelaterat :devil:

Och när man skaffar sig en kalender enbart för att kunna hålla koll på allt hundrelaterat... Självklart en kalender med utbytbar framsida, så att man kan ha en bild på sina hundar där!

När man sitter uppe kl halv fem på morgonen och svär åt hunden och sambon som inte ger en någon plats i sängen (dessutom blir det för varmt). Hunden är så smart så den lägger sig på husses sida eftersom han är "snäll" så jag inte kan sparka ut honom. Inte heller går det att stänga ute honom från sovrummet då jag tycker synd om honom sen den andra hunden gick bort.

Eller när man ligger och kramas med hunden i sängen och sambon frågar om han får plats och det helt instinktiva svaret är "nä".

Eller när man hjärntvättat sambon till den milda grad att han också tycker att det låter trevligt att stå ute i regn och träna hund med halvruttna gamla trutlik.. ;)

Eller när sambon tycker att "ja, vi åker 40 mil för att hitta en vettig hundtränare".. ;)

KL

:rofl::rofl: vilken helskön tråd. Börjar dock fundera på vad det är för något vi har för inte är det mycket som stämmer överens i denna tråd iaf. :confused:

Loppan sover INTE i sängen, ligger på fotpallen i vardagsrummet och får bara vara i soffan på kommando, äter inte godis (typ), kollar bara på ben sporadiskt och vi kan ha mat på soffbordet eller i soffan (med henne liggande bredvid :eek:) utan att något försvinner. Och om vi bortser från hallmattan så är det lika skitigt som innan hon kom in i vårt liv.

så jag säger väl såhär. Man vet att man har en Loppan:

när man så fort man sätter sig någonstans får en boll i knät och VÄLDIGT uppfodrande blickar. Och fattar inte trögmatte hinten så resulterar det i skall):D

när ens danska kolleger slutligen har vant sig vid att man kan komma lite senare om man var tvungen att prata med personalen i "børnehaven" vid avlämnandet av Loppan.

När man säger "duktig vovve" till sambon för att han äter upp (vaddå störd).

När man åker till IKEA av den enda anledningen att Loppan "önskar sig" fler mjukisdjur :angel:

När delar av fasaden på ens 200 år gamla boningshus kan återfinnas på hallmattan i en aldrig sinande ström. Funderar på hur tätt vårt hus kommer vara denna vinter..

Man vet att man är hundägare när...

Man är barnvakt och stoppar på ungarna kläder, tar med hundgodis, bajspåsar och koppel.

Förbryllat står man där sedan på lekplatsen och funderar på EXAKT vad man man hade tänkt använda detta till, när hundarna fick stanna hemma.

Insåg precis att jag inte använder ordet familj längre - utan kallar oss för "flocken".

:o Jag får erkänna att även jag och min sambo gör det.

Ni är inte ensamma :o (tex så säger jag alltid att tanten gillar att hålla sig till sin flock när jag menar att hon gillar att vara nära mig och eventuellt unga dåren)

När man funderar på om man verkligen behöver spola av hundarna gruset i benpälsen eftersom vi ändå ska dammsuga senare när det torkar och fallit av...

När man i svinottan på helgen när alla andra vettiga människor (nåja) ligger och sover packar man bilen full med hundar och fällar, obekväma stolar, matsäck, hundgodis, vattenflaskor, stamtavlor osv osv och drar iväg 30 mil för att packa upp allt det medhavda i ett svinkallt ridhus där någon gjort en fyrkantig ring. Sen sitter man där och huttrar och kollar på andra som springer runt i denna "ring" innan det är ens egna tur att kliva in ett par minuter. Sen studsar man glatt upp och ner för att ha fått ett plastband i rätt färg. Förhoppningsvis får man även stanna kvar ytterligare några timmar i det iskalla ridhuset för att sedan packa in allt i bilen igen och bege sig hemmåt. Förhoppningsvis nöjd med dagen. Kall, trött, frusen och ett antal hundralappar fattigare. Allt för chansen att få fina rosetter (som man oftast får betala för själv).

- När man har bajspåsar och hundgodis överallt.
- När det ständigt ligger hundsaker i handväskan. Som inte används som hundväska.
- När hälften av lägenhetens förvaringsutrymmen används åt hundsaker.
- När man fyller halva frysen med hundfoder. För att inse att det blir väldigt trångt, och sen inse att man ska få in en roomie där också. Ooops.
- När man planerar sina dagar efter hur länge hunden kan vara ensam/om man har hundvakt.
- När kameran är full med bilder på hunden.
- När det känns fullt normalt att gå upp efter någon enstaka timmes sömn för att klubben har klubbdag eller man har en träning/tävling inplanerad.
- När veterinären ska besökas "för säkerhets skull" för det mesta, men man aldrig någonsin går till läkaren.
- Man vet att man umgås med hundfolk när man väljer festkläder efter hur håriga de kan tänkas bli, och fester ständigt har sisådär 4 hundar som gäster dessutom.
- Man tillhör kategorin "hundnörd" hos sina vänner.
- Man börjar hitta på andra saker att göra för att man inser att hälften av sina kompisar har man knappt träffat utan hund.
- Reflexer på hunden är en självklarhet. En jacka (av många) har nu äntligen reflex i sig tack vare ens mamma.
- Hälften av packningen för en resa är till hunden.
- Säger sitt, loss osv till sin sambo. Som knappt reagerar förrän alla runtomkring börjar skratta :grin:

Kom på en till! :)

När bästa kompisen har ett hyfsat lager av bajspåsar, torr- och färskfoder, ben och leksaker. Men ingen hund.

KL

Är dags för mig att dela med mig lite färska varianter :d

* Hunden har märkesgrejjer i bra kvalité, matte har... ptja vanliga kläder i den mängd att hon behöver tvätta konstant för att ha något att ha på sig :angel:

* Trots att hunden var mittemellan 2 försäkringar (klantigt av matte) så fanns det inte ens uns tvivel att åka in med henne akut när det behövdes. Räkningarna har dock satt sina spår :o

* Matte tycker 90-sängen är på tok för trång! För hunden då förstås ;)

* Hundens foder är noggrant utvalt efter innehåll, kvalité och rekommendationer (veterinärfoder) och mattes "foder" är mindre noggrant utvalt, på sin höjd efter pris ;)

* Alla fritidsaktiviteter anpassas efter hunden som absolut inte får vara ensam för mycket!

* Man nekar folk att hälsa på henne för att jag inte vill ha dom nära min hund!

* När vi tränade spårvagnsåkning med Selma fick minst 3 personer sig en bitsk tillsägelse (av matte och nära vän tillsammans) när dom försökte hälsa :devil:

* Ingenting kan påverka ens allmänna humör såsom vovvens välmående kan.. Mår inte hon bra, mår inte jag bra.

* Att komma hem till en hund som blir alldeles till sig av lycka är ro för själen :love:

* När vovven gjort något duktigt på träning vill man berätta det för alla!

* Om någon berömmer min vovve blir jag alldeles lycklig, men berömmer någon mig förklarar man att det är ju hunden som är duktig! Jag bara pekar, det är hunden som utför :D

* Lycka är att få se vovve springa av sig med en boll i munnen :love:

Det var nog allt, förutom alla saker man hållt med om i tråden såklart ;)

Kl

När man spenderat större delen av lördagen i en kohage, och inte tycker det är nåt konstigt med det :)

KL

när man tar ut tvätten ur torktumlaren och tycker den luktar lite konstigt. Och så småningom förstår att det beror på att man både tvättat OCH tumlat hundgodiset som låg kvar i fickorna...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka