Man vet att man är en hundägare när... (spinoff på seniors lantistråd)

Sv: Man vet att man är en hundägare när... (spinoff på seniors lantistråd)

Jag håller med. Helt hopplöst att hitta något som matchar håren ju.

Det bästa man kan göra av saken är att ta de där råttorna som dansar över golvet när de fäller som värst och köpa kläder i den färgen. Annars är ett annat alternativ att samla pälsen som far av och göra garn av det och sticka kläder. Det tredje alternativet är att köpa kläder av ett väldigt glatt material så inget fastnar. Typ plastsäck ;) Det fjärde alternativet är det enklaste. Sluta bry sig. Hundarna är värda att vara med överallt. Även som avlämningar på kläderna.

I min garderob är nästan allt svart. :angel:

Det är helt värdelöst att ha en trefärgad hund. :mad:

Så vad gör man om man har en röd, en grå och två vita hundar? Köper mest svarta kläder så klart! Kan ju inte hitta nåt som matchar alla i alla fall:D

-när man går omkring och tycker att trosorna är hemskt obekväma och det visar sig att det är för att det är fullt med små hål i grenen... *äckliga hund*

Det där är grymt jobbigt när det händer!! :eek: Vovven känner jag igen direkt, men ägaren :confused:

Som igår...
Jag var ute med hundarna, plötsligt stannar en person, tittar på oss och ropar "Men HEJ! :laugh:". Jag tittade på människan, som presenterade sig (namnet har jag redan glömt bort :o) och jag såg ut ungefär såhär: :confused::o:confused:
När hon såg hur förvirrad jag var så sa hon "Ja, det är jag, som tävlar rallylydnad och freestyle med min italienska vinthund". AH! Då visste jag ju direkt vem hon var :D

Och de flesta vänner i min mobil heter "Johanna whippet", "Johanna Curre", "Viktoria Yazid" osv. Helt enkelt: deras vanliga namn följt med vilken hund de har, för annars skulle jag aldrig hålla koll på vem som var vem :p

Helt plötsligt förstår jag varför min hund ser så sur ut ibland för jag är tydligen hemskt orättvis;) Dels så får inte hundarna välja plats i soffan när det kommer gäster och är de många är hundarna hänvisade till sovrummet, golvet eller hos hundvakt. De stjäl inga trosor och välter inget på bord. Får INTE titta ut genom fönstren för det gör de bara för att gapa isåfall och behöver jag plats i sängen så knuffar jag på hunden tills han flyttar på sig!
Min ena hund fäller inte och den andra knappt alls.

MEN! Man har lärt sina barn att hålla hårt i sin mat om man äter på annan plats än i köket, att säga NEJ och GÅ BORT!
Mat, snacks, kakor och godis läggs alltid upp på en hylla även om man så bara går iväg på toa en kort stund och mat läggs på upptining längst in på diskbänken!

Många jackor har numer hål i fickorna när hunden sugit/bitit ut kvarglömd korv....

Har lärt de flesta besökare att vända ryggen till när pudeln hoppar och de är numera världsmästare på att ignorera. Skor hittar man ofta i vår säng eller i hundens bädd och vinthunden gillar att sno mina svettiga yllestrumpor och lägga dem i sin bädd.

Nu har jag hundbyxor men innan det kollade man över graden av fläckighet och insåg ofta att de kan klara en promenad till ;)

Hundgodis och bajspåsar i alla fickor såklart. Flera av förvaringskartongerna innehåller hundtäcken, selar och annat krafs. Jag har en speciell hundryggsäck.

Skafferiet har en egen hylla för hundgodis och tuggben i storpack och badrummet en egen hylla med hundschampo, balsam och annat ( klippras )

Har köpt ett par fodrade foppatofflorkopior enbart för när hundarna måste akutut på vintern!

Har flera fällar på golvet utöver 2 platser i soffan och en bädd åt hundarna i vardagsrummet så de kan välja vart de vill ligga...

Ena badrummet där badkaret står är ofta trångt pga trimbord, trimväska, hundhår och smutstvätt samt kattens kattlåda med diverse kattsand på golvet..

Man tycker det är kallt, tom och ensamt och oerhört konstigt att inte behöva gå ut och nattkissa innan läggdags om hunden är hos hundvakt över en helg eller så...

Man tycker att morgonkissa kl 06 är det underbaraste som finns :love:

Sedan måste jag tillägga att jag har 3 egna barn på 9, 6 och 3 år och drar mer än gärna paralleler hund/barnuppfostran till de flesta jag känner :angel:

och spinner man vidare på barn så vet man att man har "hundungar" när de ens egna barn känner igen alla ens hundpolare och deras hundar och ungarna härmar ens egna mimik perfekt när de ska "träna" hundarna och du kan ta hem vilken ny hund som helst och hundarna lyfter inte ett öga. ( medans andra barn skulle kasta sig över varenda djur som kommer över tröskeln och gulla ihjäl dem )

När äldste sonen varnar mig att det kommer en hund framför oss :crazy: ( då första hunden spänner sig i hundmöten och jag alltid börjar mata på och skvallerträna i god tid )

Senast ändrad:

Eller en sak till:

När man köper fläskfärs enbart till ena hunden för att färskfodret man köpte visade sig vara för magert för honom och konstant ser över hullet på den andre och tar tag i det redan vid 2 hg övervikt medans man själv har 10 kg +...

och när man får kommentaren från sin syster ( ej hundägare men har katter ):
vilket bra bajs din hund har! Så lätt att plocka upp :D

- När man väl åker in till stan för att köpa kläder till sig själv vilket är ytterst nödvändigt då allt annat blivit kasserat som "hund kläder" så slutar det med att man förundrat står och kollar igenom påsarna hemma och inser att 90% av allt består av hundsaker.

- När man väl är inne i stan så shoppar man i en timme och tar sedan ut hunden/arna som (såklart) fick följa med så den/dom skulle få lite miljöträning opch spenderar resten av den planerade shoppingtiden med det.

- När man dagen innan löning gör slut på dom sista slantarna (såklart på nödvändiga hundsaker, Som en ny metallapport eller ett nytt täcke :angel:) och trumpet får äta knäckebröd två gånger den dagen.

- När man inser att hundarna är bättre försäkrade än nånting annat man äger.

... när rollspelskompisarna vänder ut och in på sig för att hitta en hundvänlig spellokal utan att först fråga om hundarna ska vara med.
... när man hittar en slaktplats i skogen och glatt skyndar hem för att återvända med bilen och plocka åt sig utvalda bitar, klövar, öron i stora påsar.
... när man tagit för vana att erbjuda sig att dra en runda med dammsugaren innan man åker hem efter ett besök hos hundlösa vänner.

Samt det mesta som redan nämnts i tråden. XD

- Man själv ligger och sover en hel natt utan täcke då hunden snott det och bäddat med det nere vid fotändan.
- Hunden har tagit bästa stället i soffan, och man själv snällt sätter sig i andra änden och får nackspärr av vrida nacken för att kolla på tv.
- När man letar efter sina strumpor och hittar dem trasiga under täcket, i soffan eller i hundkorgen. De var roliga hundleksaker, tydligen.
- När man alltid "råkar" tappa lite ingredienser vid matlagningen, så att hunden ska få lite.
- När man går vilse i skogen bara för att man ska " Vara duktig och gå i skogen istället för stigen "...
- När man låter hunden välja vägen på promenaden, och det visar sig att man är ute 3 timmar istället för en halvtimme.
- När man pratar om sin hund som om det vore sitt barn ( " Vet du vad *namn* gjorde idag? Han stannade på kommando för första gången! )
- När man säger "stannaaa" och "loss" till sina kompisar, och till allt annat!

Eller när man säger SITT......
(ignorera den överfyllda diskbänken:angel:)

Sitt.jpg

Eller när man säger SITT......
(ignorera den överfyllda diskbänken:angel:)

Sitt.jpg

:rofl::rofl::rofl:
Klockrent!!!

KL

...när man allvarligt överväger om det skulle fungera att klickerträna kommande (människo)bebis:eek::angel:
...inser att hundträning i stora drag skulle fungera utmärkt som barnuppfostran!

Va trevligt att fler än jag har det så... man tycker man e såå duktig när man har dammsugit och dammtorkat och sen kommer sambon hem med en hund som råkat träffa på en härlig lerpöl:crazy:. Det var den städningen det!

När man inte längre vet vad ordet "städning" innebär, utan istället använder termen "sanering" ;)

Och de flesta vänner i min mobil heter "Johanna whippet", "Johanna Curre", "Viktoria Yazid" osv. Helt enkelt: deras vanliga namn följt med vilken hund de har, för annars skulle jag aldrig hålla koll på vem som var vem :p

Haha, skoja inte! Du heter Ninni saluki i min mobil!

Eller när man förundras över hur andras parkett kan se så ny ut... Och sen kommer hem till två bustokiga hundar...

Eller när folk frågar varför man har insynsskydd i streck på fönstrena. Sen när man tittar lite närmare visar det sig att det är hundnosavtryck...

Det där med barn är intressant, mina går på både hästkomando som smackningar och ptroo, och hit, sitt och loss när de var mindre och stoppade saker i munnen... :angel: Fast även hunden har lärt sig smackningar :idea:

I övrigt, hundgodis var enda lite ficka på alla kläder, tyvärr missar jag ialla fall rätt ofta att ta ur det innan man tvättar=igen kleggade kläder och tvättmaskin...

Vänder ryggen åt sina gäster för att lära hundskrället att hålla lite avstånd när folk kommer in...

Och hundpåsar, eftersom vi bor på landet så är det inte så ofta i vardagen som jag behöver hundpåsar så numera får påsarna bo i bilen, tillsammans med allt annat "bra att ha"

Och när kompisarna kommer och dumpar av en påse med vildsvinsklövar, och man blir jätteglad!

När man i gryningen är på väg ut i skogen med en överlycklig hund som bara väntar på att få bli släppt!

Det mesta är redan skrivet...:D

När man går och väntar på att nästa inrednings-trend blir kompostgaller i alla dörröppningar

När man köper ny tresitsig soffa med nack-kuddar som tillval, bara tar två kuddar. Det kan ju inte vara någon i mitten, för då kan ju inte dvärgpudlarna stå där och titta ut

När det är roligare att handla kläder åt nämnda dvärgpudlar än sig själv

När man putsar och klipper pudelpäls var och varannan vecka medan man själv går till frissan sådär fyra gånger om året

När man köper bil är det första kriteriet att det är en kombi så burarna går in. Andra att man kan köra på gropiga små grusvägar med den

När man kan rasen på varenda hund man möter, även de ovanliga

*KL*

...när man försöker låsa upp bilen med klickern :o (pinfärskt exempel)

:rofl::rofl::rofl: haha

Man upptäcker hundgodis och bajspåsar (ja, oanvända då ;) ) i jackfickorna.
Oavsett vilken jacka man har

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka