SoffiProppi
Trådstartare
Jag och mina vänner har iallafall legat dubbelvikta av skratt. Hur tänkte SVT och Barnkanalen när denna producerades?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Jag gillar den, den är ju rolig. Jag får samtidigt erkänna att jag inte förstår varför den är könsstereotyp och cisheteronormativ. Nån får gärna förklara för mig för i min värld är det generellt så att man har en eller den andra och det är inte mer med det. Menas det då att man har båda??
/Lavinia
Jag tycker det är skitbra! Så positivt att våga närma sig det på ett lättsamt sätt. Som någon sa, man behöver inte förstärka normen av hyschpyschande. Sen kanske den kan upplevas som lite heteronormativ, framför allt fram emot slutet, men äsch, en sak i taget. Den riktar ju sig uppenbarligen till ganska små barn med väldigt enkla funderingar kring könsorganen så då kanske det är lite överkurs att prata könskorrigeringar och transsexualitet osv.
Barn kan också känna ett behov av att få definiera sig som transpersoner, det behöver inte ha med könskorrigeringar och transsexualitet att göra. En kan redan som liten känna sig som en flicka även om ens juridiska kön är det motsatta.
Könsstereotyp för att kuken är cool och bär manligt kodade attribut medan fittan är söt och bär kvinnligt kodade attribut.Hej!
Jag gillar den, den är ju rolig. Jag får samtidigt erkänna att jag inte förstår varför den är könsstereotyp och cisheteronormativ. Nån får gärna förklara för mig för i min värld är det generellt så att man har en eller den andra och det är inte mer med det. Menas det då att man har båda??
/Lavinia